تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۱۸۴۲
توسط انتشارات خیمه

کتاب «مفتقر» منتشر شد

کتاب «مفتقر» منتشر شد
این کتاب روایت‌ زندگی آیت‌الله شیخ محمدحسین‌ غروی‌اصفهانی «مفتقر» است.


حسین سلیمانی در مقدمه کتاب می‌نویسد:

«...این‌بار هم وقتی قرار می‌شود از مفتقر بنویسم حرم بی‌بی را انتخاب می‌کنم. اما چیزی مانع است برای بوسه‌زدن انگشت‌هایم به دکمه های نوت‌بوک ده‌اینچی. هراسان و مستاصل شده‌ام. دست ها نمی‌خوانند و چیزی نمی‌توانم بنویسم. مدتی می‌گذرد و دعوت می‌شوم به زیارت عتبات.هنوز از مفتقر هیچ ننوشته‌ام. وارد حرم حضرت امیر(ع) که می‌شوم، شلوغی گوشه‌ای از ایوان طلا چشمم را می‌گیرد. جلوتر که می‌روم حجره‌ای را می‌بینم. حجره به دو نیم تقسیم شده است؛ قسمتی برای ورود و قسمتی برای خروج. کنجکاو می‌شوم راز حجره را بفهمم. در صفی که منتهی می‌شود به حجره پشت سر مرد میان‌سال عربی قرار می‌گیرم. دختربچه‌ی کوچکی که به پاکستانی‌ها شبیه است همراه پدرش در صف پشت سرم قرار می‌گیرند.مدتی بعد وارد حجره می‌شوم. قبری است و عکسی از یک روحانی بالایش؛ چهره‌ای که برایم آشناست. در ذهنم جست وجو می‌کنم و چیزی در میان ذهنم روشن می‌شود.

مرور می‌کنم قبل از سفر که نام مفتقر را در اینترنت جست‌وجو کردم و همین عکس آمد. باورم نمی‌شود. این‌جا مزار شیخ محمدحسین است؛ آیت‌الله شیخ محمدحسین روی اصفهانی؛ مفتقر.

... نوشتنم از شیخ در جوار او تمام شده است. مردم دسته دسته وارد حجره می‌شوند، فاتحه ای می‌خوانند و می‌روند. به عکس کوچک او نگاه می‌کنم. ابهامی در چهره‌ی اوست. عمامه‌اش کوچک است و گویی نگاهت می‌کند. همه‌ی آن‌چه برایش نوشته‌ام، مرور می‌کنم. می‌دانم حق مطلب ادا نشده است.»


انتشارات خیمه همزمان با ایام محرم کتاب های «لبیک یا حسین – گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله»، «زندگی حسینی؛ مجموعه یادداشت‌های عاشورایی محمرضا زائری» تالیف و کتاب ششم مجموعه کتابهای صاحبدلان ویژه مرحوم مفتقر را منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب و سایر آثار انتشارات خیمه با شماره ۸۸۹۳۴۹۷۰ تماس گرفته یا به فروشگاه اینترنتی انتشارات خیمه مراجعه کنید.
http://www.nashrekheime.ir/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما