تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۹۰۳۵

کانون بسیج مداحان برای موازی کاری تشکیل نشده است

کانون بسیج مداحان برای موازی کاری تشکیل نشده است
اولین همایش مداحان بسیجی و رزمنده و شاعران آئینی شهرستان دزفول با حضور جمعی از مداحان، ذاکرین و پیر غلامان اهل بیت(ع) برگزار شد.

این همایش توسط کانون مداحان سپاه دزفول در حسینیه ولی عصر(عج) ناحیه مقاومت بسیج دزفول برگزار گردید.

امام جمعه دزفول در این همایش، ماه رمضان را ماه رحمت و برکت الهی دانست و گفت: ماه رمضان، ماه خودسازی، اصلاح نفس و جلب رحمت الهی است و باید در این ماه شریف، خود را در معرض نسیم رحمت الهی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین” سید محمدعلی قاضی” اثرگذاری مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مداحان و ذاکرین با اثرگذاری وسیعی که در اقشار مختلف جامعه و بویژه جوانان دارند، باید از این فرصت استفاده کرده و شعائر اهل بیت(ع) را ترویج و برای اصلاح انحرافات جامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند و بدانند که این اثر گذاری مسئولیت آور است.

وی با بیان اینکه مداحان و مرثیه سرایان در مجالس مذهبی به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه داشته باشند، افزود: مداحان با بصیرت در مقابل فتنه ها ایستاده و مانند معلمان در جامعه روشنگری می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول همچنین در سخنانی، فلسفه تشکیل کانون بسیج مداحان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کانون برای موازی کاری با سایر نهادها و کانونهای مداحی در شهرستان نبوده و فلسفه تشکیل کانون بسیج مداحان، صرفا برای حفظ و ایجاد روحیه بسیجی در مداحان است.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد، با اشاره به حساسیت و اهمیت کار مداحان گفت: با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان دزفول و برپایی گسترده مجالس روضه خوانی،عزاداری و برپایی جشن میلاد اهل بیت(ع) که در استان و کشور بی نظیر است، ضرورت دارد که از این پتانسیل بالا کمال استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مداحان وبسیجیان باید در اجرای منویات مقام معظم رهبری پیشتاز باشند گفت: باید مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع) از جایگاه اجتماعی که دارند برای احیاء امر به معروف استفاده کنند تا در مقابل هجمه گسترده فرهنگی دشمن بتوانیم ایستادگی کنیم.

در این همایش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع شاعران آئینی، مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) پخش شد که در آن معظم له، انتظارات خود را از جامعه مداحی کشور، آسیب ها و فرصتهای مجالس و روضه های اهل بیت(ع) و اشعار و مداحی ها را تبیین کردند.
مرجع : اهواز نوین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما