تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۵۵۵
اسفندیاری، محقق و عاشورا پژوه:

نزاع امام حسین(ع) با یزید، نزاع بین شیعه و سنی نبود

در معرفی عاشورا کم کار کردیم
نزاع امام حسین(ع) با یزید، نزاع بین شیعه و سنی نبود
به گزارش خیمه، محمد اسفندیاری، محقق و عاشورا پژوه در آخرین نشست از سلسله نشست های عاشورا پژوهی چهل منزل تا اربعین که از سوی مرکز مطالعات راهبردی خیمه در مجتمع فرهنگی شهید فهمیده قم برگزار شد، گفت: توجه به اسلام و مقتضیات زمان علی رغم این که درصد سال گذشته به طور گسترده مورد توجه بوده است اما گذشتگان نیز به این نکته توجه داشتند و حتی در ادیان هم توجه به نیازهای هر زمان مورد بحث بوده است.

وی افزود: باید در معرفی امام حسین(ع) و قیام آن حضرت نیز به مقتضیات و نیازهای عصرحاضر توجه داشته باشیم و ارزش های موجود در قیام عاشورا را به مردم عصر خویش معرفی کنیم.

این محقق و نویسنده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نزاع بین امام حسین(ع) و یزید نزاع بین شیعه و سنی نبود بلکه نزاع بین کفر و دین و عدل و ظلم بود که باید برای معرفی آن حضرت و قیام عاشورا به مسلمانان و غیر مسلمانان از این دو نکته استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پرچم امام حسین(ع) اختصاص به شیعه ندارد بلکه هر آزاده ای در دنیا می تواند این پرچم را به دست گیرد زیرا ظلم ستیزی و عدالت طلبی از شاخصه های این قیام است که موضوع مورد علاقه بشریت است.

اسفندیاری با بیان این که باید در محافل دنیا زیبایی های عاشورا را مطرح کنیم گفت: عاشورا دارای دو صفحه است یکی سیاه و دیگری سفید که متاسفانه تنها به صفحه سیاه آن که قهرمانش منفیش یزید است پرداخته شده است و این بدان خاطر است در عزاداری ها مردم جنایات را بدانند و بر مظلومیت ها گریه کنند.

وی یکی از بزرگترین زیبایی های عاشورا را حضرت زینب (س) دانست و گفت: باید به زیبایی های صفحه سفید عاشورا توجه کنیم و به جهانیان معرفی کنیم که کمتر به آن توجه شده است.

این عاشورا پژوه گفت: در خصوص معرفی عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دنیا بسیار کم کار کردیم با که بر ما لازم است با توجه به شان آن حضرت گامی فراتر پیش گذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما