تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۴۷۹۱

جايگاه عاشورا در گفتگوی بين‌ اديان بررسی می‌شود

جايگاه عاشورا در گفتگوی بين‌ اديان بررسی می‌شود
جامعه: بيست ‌و هفتمين نشست از دوره دوم سلسله نشست‌های عاشورا‌پژوهی «چهل منزل تا اربعين» با عنوان «عاشورا در گفتگوی بين‌الاديان» از سوی مركز مطالعات راهبردی خيمه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش مركز خبر حوزه، در اين نشست كه پنج‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه، با حضور طلاب و روحانيون در سالن همايش دبيرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و ‌المسلمين حبيب‌الله بابايی، محقق و پژوهشگر حوزوی، به بيان ديدگاه‌های خود درباره جايگاه و نقش عاشورا در گفتگوی بين‌الاديانی می‌پردازد.

بر اساس اعلام روابط عمومی مركز مطالعات راهبردی خيمه، علاقه‌مندان به مباحث عاشوراپژوهی می‌توانند در اين نشست‌ها شركت كنند و برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره ۷۷۵۱۴۲۳-۰۲۵۱ تماس بگيرند.

يادآور می‌شود، مركز مطالعات راهبردی خيمه، در راستای ترويج فرهنگ سيدالشهداء(ع) و پاسداشت مجالس حسينی، سلسله جلسات علمی و پژوهشی تحت عنوان «چهل منزل تا اربعين» با موضوعاتی همچون تاريخ عاشورا، جامعه‌شناسی مناسك عاشورايی، فلسفه قيام عاشورا، پيوند عاشورا و انتظار و با سخنرانی اساتيد حوزه و دانشگاه را برگزار می‌كند.

همراهان خیمه و سلسله نشست‌های عاشوراپژوهی چهل منزل تا اربعین می‌توانند برای اطلاع از سخنرانان آينده اين نشست‌ها و خلاصه نشست‌های گذشته به پايگاه اينترنتی ۴۰manzel.com مراجعه كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما