تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۴۷۵۰

كربلا و امام حسين(ع) محور مقاومت دينی در جهان اسلام هستند

كربلا و امام حسين(ع) محور مقاومت دينی در جهان اسلام هستند
ایران‌زمین: يك شاعر مقاومت از كشور تركيه اما‌م‌حسين(ع) و كربلا را نماد و محور مقاومت در جهان دانست و گفت: تنها روموز موفقيت شاعران در عرصه مقاومت و پايداری الهام گرفتن از اين نمادها است.

«حسين يالچين» شاعر مقاومت از كشور تركيه در حاشيه نخستين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامی با بيان اين مطلب افزود: برگزاری اين كنگره در ايام محرم، واقعه عاشورا و روزهای شهادت امام‌حسين(ع) می‌تواند تأثير بهتر و بيشتری بر روی مخاطب گذاشته و موجب شناساندن فرهنگ حسينی به جهانيان شود.

يالچين در ادامه با اشاره به راه كارهای تأثير گزاری شعر مقاومت در جامعه گفت: با اجرای برنامه‌های تلويزيونی و برگزاری مراسمات مذهبی و دينی در مورد مقاومت و ايثار می‌توان جوانان را با فرهنگ شهادت و پايداری آشنا كرد.

وی با اشاره به پيشينه ايران اسلامی در ساخت برنامه‌هايی با مضمون مقاومت گفت: جمهوری اسلامی ايران در اين راستا اقدامات شايسته بسياری انجام داده است ولی تمام اين اقدامات در مقابل رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد همانند قطره‌ای در برابر درياست.

يالچين به مقاومت‌های مسلمانان از صدر اسلام تا كنون اشاره و خاطرنشان كرد: پيامبران و ائمه(ع) رهروان راه مقاومت از ابتدای خلقت جهان بوده‌اند و ياران آن‌ها نيز برای ادامه راه اين عزيزان دست به مقاومت در برابر بيگانگان زده و چراغ اسلام را فروزان نگه داشتند.

اين شاعر مقاومت در مورد بهره‌گيری شعرای عرصه مقاومت از قرآن كريم گفت: با توجه به اين كه شعر يك تراوش درونی است و درون انسان نيز با الهام از باورهای دينی و قرآنی تشكيل شده است، بنابراين می‌توان بيشتر اشعار سروده شده در اين عرصه را قرآنی و اسلامی ناميد ولی نبايد اين نكته را فراموش كنيم كه«المعنا فی بطن الشاعر»، بنابراين هدف هر شخص بستگی به نوع نگرش و شناخت او از شعر مقاومت دارد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما