تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۳۷۹۶
در مجموعه حسینیه اعظم زنجان

كتابخانه «سیدالشهدا(ع)» افتتاح شد

كتابخانه «سیدالشهدا(ع)» افتتاح شد
جامعه: اباصلت سیاح، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار زنجان با بیان این‌كه ساخت كتابخانه‌ها در مكان‌های مذهبی و مساجد، زمینه توسعه دینی و مذهبی را فراهم می‌كند، افزود: متاسفانه در مقوله كتاب و كتابخوانی، استاندارد كشوری ما فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد و باید با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی اصولی در رفع مشكلات و رسیدن به جایگاه مطلوب قدم برداریم.

به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های زنجان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان این‌كه آگاهی و دانش، ثروتی عظیم برای هر جامعه محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته با برگزاری مراسم تجلیل از مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) در حسینیه اعظم زنجان، نماد و الگوی صحیح سوگواری امام حسین (ع) جایگزین سوگواری خرافی شد و اثربخشی آن بسیار زیاد بود.

سپس محمدربیع احمدخانی، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن تبریك اعیاد شعبانیه و تشكر از هیات امنای حسینیه اعظم زنجان در واگذاری فضای كتابخانه خاطر‌نشان كرد‌: كتابخانه عمومی سیدالشهداء (ع) به عنوان چهارمین كتابخانه خیرساز استان بازیربنای ۱۰۰۰ متر مربع در حسینیه اعظم زنجان احداث شده و بیش از ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز این مكان فرهنگی هزینه شده است.

وی افزود‌: این كتابخانه با ۲۵ هزار نسخه كتاب، بخش‌های مختلف از جمله سالن مطالعه خواهران و برادران به صورت مجزا‌، مخزن، كافی نت‌، بخش دیداری و شنیداری‌، كودك و نوجوان‌، دفاع مقدس و بخش ویژه امام حسین شناسی را شامل می‌شود.

احمدخانی تصریح كرد: اكنون ‌٥٦ كتابخانه عمومی با بیش از ‌٦٣٠ هزار نسخه كتاب در استان موجود است. استان زنجان كه ‌تنها ۴/۱ درصد از جمعیت كل كشور را دارد، ‌سه درصد از كتابخانه‌های عمومی كشور را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد اعضای كتابخانه‌های عمومی استان را بیش از ‌٣٧ هزار نفر اعلام كرد و افزود: مراجعان این كتابخانه‌ها به طور متوسط ‌٢٥٠ هزار نفر هستند و ماهانه ‌١٤٠ هزار نسخه كتاب از این مراكز به امانت می‌رود.

احمد خانی تعداد كتابخانه‌های فعال استان زنجان را ۵۶ باب با زیر بنای ۲۶ هزار متر مربع عنوان كرد و گفت: تعداد كل كتاب‌های موجود ۶۳۴ هزار نسخه است كه در دسترس ۳۷ هزار و ۶۶ عضو فعال قرار دارد.

مدیر كل كتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به افتتاح ‌پنج كتابخانه و سالن اجتماعات در سال گذشته افزود: ساخت ‌٢٠ كتابخانه عمومی استاندارد، سه كتابخانه مركزی و بیش از ‌١٠٠ باب كتابخانه روستایی‌، تهیه یك میلیون نسخه كتاب و عضویت همگانی ۱۵۰ هزار نفر از جمله پیشنهاد‌های این اداره كل برای تصویب در دور سوم سفر هیات دولت به استان زنجان است.

احمدخانی با اشاره به كلنگ زنی كتابخانه مركزی زنجان در بهمن ماه سال ۸۸ گفت: این كتابخانه بزرگ‌ترین كتابخانه مركزی كشور با ۱۹ هزار متر مربع زیر بناست كه عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

در ادامه مراسم، محمد آسیابی، عضو هیات امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان، با اشاره به صرف هزینه‌ای بالغ بر ‌٧٠٠ میلیون تومان برای ساخت این كتابخانه خاطر نشان كرد: این كتابخانه ۲۵ هزار نسخه كتاب دارد كه ‌١٠ هزار نسخه آن از كتابخانه سابق این مسجد به كتابخانه فعلی انتقال یافته و بقیه از طرف اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان تامین شده است.

وی مهم‌ترین بخش این كتابخانه را بخش امام حسین شناسی عنوان كرد و افزود: حسینیه اعظم زنجان به عنوان میعادگاه عاشقان حسینی، باید یك مركز فرهنگی قوی بوده و بهره‌های معنوی و علمی كافی را به دوستداران اهل بیت (ع) ارایه كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما