تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۳۶۸۰

آموزش ۱۰۰ مداح برتر در استان كردستان

آموزش ۱۰۰ مداح برتر در استان كردستان
ایران زمین: علی خزایی، مسئول تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان گفت: برابر اعلام كانون مداحان استان كلاس‌های تخصصی مداحان از تاریخ ۲۴ تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: در این كلاس‌ها مداحان برتر شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. 

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آمادگی كامل مداحان برای شركت در دوره‌های تخصصی‌تر و حضور مناسب و گسترده در محافل و مجالس دینی – مذهبی است. 

مسئول تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان همچنین رفع آسیب‌های موجود در مداحی را از دیگر اهداف برگزاری این دوه آموزشی عنوان كرد. 

خزایی بیان داشت: در این دوره آموزشی كه به مدت یك هفته برگزار می‌شود، اساتید محلی و اساتید استان‌های همجوار كردستان به تدریس فنون مداحی در شهرستان‌های یاد شده می‌پردازند. 

وی با اشاره به اینكه هم‌اكنون ۲۱۴ مداح كردستانی در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: در آینده برای مابقی مداحان نیز كلاس آموزشی برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: مداح و روضه‌خوان باید بداند كه روضه‌خوانی باید اخلاق آفرین باشد و صفات رذیله را از بین ببرد و از این رو برگزاری این دوره گام موثری برای آموزش مداحان در این خصوص است. 

مسئول تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی كردستان همچنین با اشاره به اینكه كاری كه به زیور هنر آمیخته شود مقبول فطرت انسان است، گفت: مداحی را باید با هنر آمیخت تا مخاطب آنرا بهتر درك كند و بفهمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما