تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۹۹۳۷

مرور اخبار/حاج مهدی، مداح انقلابی/ طولانی بودن ایام فاطمیه

مرور اخبار/حاج مهدی، مداح انقلابی/ طولانی بودن ایام فاطمیه
*حاج مهدی، مداح انقلابی


حاج مهدی خادم آذریان یک مداح در تراز انقلاب اسلامی است. او بر خلاف برخی از هم کسوتان خود ابداً روحیات سکولاری ندارد و عمیقاً به رابطه دین و سیاست باور دارد. البته رندانه خود را از آلودگی های جناح های سیاسی بدور نگه داشته و خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است.

 او تمامی ویژگی های یک مداح برجسته را دارد. صدای خوب، روضه خوانی خوب، مجلس گردانی خوب و از همه مهمتر مردمداری خوب که حاج مهدی را مقبول مردم سخت پسند تبریز قرار داده است.

خادم آذریان بیش از هر مداح دیگری، روضه خوان مجالس یادواره شهدا است. خاطرم نمی رود برای برگزاری یادواره شهدای محله خودمان از وی دعوت کردیم بدون ذره ای افاده گفت: اگر به مسافرت نروم حتماً می آیم.

اولین مداحی است در تبریز و آذربایجان که وصیت نامه خوانیِ شهدا در هیئات را بنا گذاشت. امروز هر کس پای روضه او بنشیند حتماً قبل از شروع به روضه خوانی، چند خط وصیت نامه شهدا از وی خواهد شنید.
منبع: عصر تبریز


*چرا باید ایام فاطمیه طولانی باشد؟

فهرست دلایلی که در این مطلب برای طولانی بودن ایام فاطمیه ارائه شده عبارتند از:
1-بزرگداشت به تناسب بزرگی شخصیت، 2-بزرگی خود حادثه، 3- برکات و ثمرات این بزرگداشت، 4-بازگشت نفع به خود ما، 5-در مقابل کار دشمن، زیاد نیست، 6-نیاز جامعه، افسردگی یا نشاط و پویایی.
منبع: وارث


*ضرورت رعایت ادب در حضور معصوم(ع)/آثار زیارت با معرفت


آیت اله مظاهری: ...قرآن به ما می‌گوید همینطور که در محضر مقدّس خدایی، در محضر مقدّس اهل بیت سلام‌الله‌علیهم هستی و ادب حضور باید مراعات شود. این آیه شریفه در قرآن تکرار شده است: اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ (۱۰۵ توبه) انسان! هرکاری که می‌خواهی بکن اما مواظب باش که ادب حضور مراعات شود، برای اینکه این کارهای تو را چه در خلوت و چه در جلوت، خدا می‌بیند و پیغمبر می‌بیند و اهل بیت سلام‌الله‌علیهم می‌بینند. ما اگر به حرم حضرت رضا سلام‌الله علیه احترام می‌گذاریم و پشت به حرم مطهر نمی‌کنیم و ادب حضور را مراعات می‌کنیم، باید بدانیم که امام رضا(ع) همه جا هست و دور و نزدیک ندارد. در خلوت و در جلوت مواظب باشیم.
منبع: مهر


*اهمیت فاطمیه از چه حیثی است و ما از فاطمیه به دنبال چه هستیم؟


حجت الاسلام کاشانی: ...اولین نقطه در تمام مناظره‌ها بحث حضرت زهرا(س) بوده است. قبر پنهان و دلیل شهادت و دفن شبانه آن حضرت سوالاتی است که طرف مقابل ما نمی‌تواند به آن پاسخ دهد. این امر هم از نظر اعتقادی مولفه اصلی هویت تشیع بوده است و هم از لحاظ مناسکی. یعنی شیعیان نشست‌های دسته جمعی و عزاداری داشته باشند. الان یک مقابله جدی که با ما می‌شود این است که این امر رسما به شعائر تبدیل شده و بصورت دسته جمعی است و حتی در بیت رهبری در بالاترین سطح دینی و سیاسی کشور، رسما مجلس برگزار می شود، ولو اینکه سعی می کنند ادب را حفظ کنند، اشاره به اختلاف و مظلومیت گذشته می‌کنند. این مسئله اگر از بین برود شیعه دچار استحاله خواهد شد. چون حقی غصب شده که هنوز برگردانده نشده است. از این جهت فاطمیه جز ناموس عقائد ما محسوب می شود.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما