کتاب «الحکمة البالغه» روانه بازار نشر شد

خبرگزاری خبرگزاری حوزه , 17 خرداد 1401 ساعت 9:25

کتاب «الحکمة البالغه (شرح کلمات قصار امام امیرالمومنین(ع)» در ۵۵۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب بازار نشر شد.


کتاب «الحکمة البالغه (شرح کلمات قصار امام امیرالمومنین(ع)» اثر سید ابوالحسن دستغیب شیرازی و ترجمه مرتضی رحیمی نژاد و تحت اشراف آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب در ۵۵۲ صفحه به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کلمات امیرالمومنین امام علی(ع) همواره برای دانشمندان مایه شگفتی و مرکز توجه بوده است، و هر یک به فراخور دانش خویش اظهار ارادتی نموده و آثاری در این زمینه پدید آورده اند. مرحوم سید ابوالحسن دستغیب در اثر پیشرو با رویکردی متفاوت با تلاش های گذشتگان، منتخبی از کلمات قصار امیرالمومنین(ع) را با بهره‌گیری از جملات و اشعار مشابه و همانند (اشباه و نظایر)از میان گفتار حکما، ادبای ادب، معصومین(ع) و امام علی(ع) شرح داده است.
این اثر مشتمل بر شرح ۴۸۹ کلمه قصار از حضرت علی (ع) است.
برشی از اثر
در فراز ۲۸۴ از امیرالمومنین(ع) آمده است: هرگاه کاری را انجام دادی، همچون کسی باش که آن را انجام نداده است.
این سخن به معنای بزرگی همت و اراده بلند است، مانند آن که هرگاه به فقیر مالی را بخشیدی و یا کاری نیک برای کسی انجام دادی، در پیش خودت بزرگی نیاید.
بیابان نشینی در روز عید قربان شتری را کشت و از آن پس در هر مجلسی که می نشست، می‌گفت: من در روز عید قربان شتری را قربانی کردم، آن اندازه این را در همین جا می گفت که مردم او را نکوهش کرده، گفتند: چقدر این حرف را در همه جا به رخ میکشی و می‌گویی؟ و او گفت: خداوند گوسفندی را ذبح کرده، آن را در قرآن آورده و فرموده است: «و او را در ازای قربانی بزرگی باز رهانیدیم»، حالا من بزرگتر از آن کشتم، چرا آن را تکرار نکنم؟
علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.


کد مطلب: 35343

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/35343/کتاب-الحکمة-البالغه-روانه-بازار-نشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir