تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۱۲
۰
کد مطلب : ۸۸۸

برگزاری نمایشگاه «روز دهم »در دزفول

 بنا بر گزارش خیمه، مدير اجرايی مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا دزفول،گفت: در اين نمايشگاه غرفه‌های «پژوهش»، «معرفی 20 شخصيت مثبت و منفی واقعه عاشورا»، «پيوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس»، «ادبيات» و «تقويم عاشورايی»، داير است.

عبد‌الكريم خاضعی‌نيا گفت: اجرای تعزيه گروه «ياران آفتاب»، از كرمان در مورد حضرت ابوالفضل‌ (ع)، با عنوان تعزيه «ماه در آب» برگرفته از كتاب «محمدرضا سنگری»، اجرای تعزيه «بازگشت كاروان به مدنيه»، توسط گروه تعزيه مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا دزفول، به نمايش گذاشتن بخشی كتابخانه تخصصی با معرفی كتب و منابع جديد عاشورا و چكيده مطالب، از ديگر بخش‌های نمايشگاه «روز دهم» است. 

وی افزود : در اين نمايشگاه غرفه‌های هنر شامل «نقاشی‌های هنرمندان مركز»، «عكس‌ عاشورايی» برپا می‌شود و مسابقه عكس و نقاشی از عزاداری‌های محرم‌ امسال نيز تدارك ديده شده است. همچنين غرفه «كودك» با موضوعاتی چون معرفی شخصيت‌ها، ماكت‌ عاشورايی، نقاشی، نامه‌ای به ياران امام حسين (ع)، قصه‌گويی و ... فعاليت می‌كند.

مدير مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا دزفول افزود: غرفه «رايانه»، از طريق سايت www.rozedahom.com به ارائه برنامه‌های جديد نمايشگاه می‌پردازد و ارتباط مستقيم با حرم «ابا‌عبدالله الحسين (ع)»، برپايی نوارخانه، استفاده از بلوتوس‌های عاشورايی برای مبارزه با بلوتوس‌های ضد فرهنگی، برگزاری مسابقه پيام كوتاه بصورت روزانه، از بخش‌های ديگر نمايشگاه «روز دهم» است.

وی افزود: غرفه «فروش كتاب» عاشورايی و مذهبی، «روابط عمومی» و «ماكت‌های هنری ـ ترسيمی» نيز در اين نمايشگاه برپا می‌شوند.

خاضعی‌نيا اظهار كرد: حركت امام حسين از مكه به كربلا، سال گذشته، حركت ايشان از كربلا به شام، امسال، و حركت اين امام بزرگوار از شام تا مدينه، سال آينده در قالب ماكت و بيان راوی طراحی شده است و غرفه «ادبيات» نيز در نمايشگاه امسال حضور خواهد داشت

مدير اجرای مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا دزفول گفت: برپايی نشت‌های عاشورايی با «بررسی شعر و نوحه عاشورا» با حضور «محمد‌رضا سنگری»، سيد «حبيب حبيب‌پور»، «عبد‌الرحيم سعيدی‌راد»، ارائه «ماكت تلفيقی عاشورايی» در ارتباط با نثر و ادبيات و برپايی جلسات پرسش و پاسخ با موضوع جريان‌های بعد از واقعه عاشورا، از ديگر بخش‌های نمايشگاه «روز دهم» است.

وی تصريح كرد: . اين نمايشگاه از پنج‌شنبه 20 دی‌ماه تا يكم بهمن‌ماه، صبح‌ها از ساعت 8 تا12 و بعد از ظهرها از ساعت 12 تا 14:30در مركز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، از سوی مركز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا اين شهرستان برپا می‌ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما