تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۶۶۶۲
رهبری معظم انقلاب:

توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت مزدور دشمن هستند

توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت مزدور دشمن هستند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به کردستان و در جمع مردم سنندج تاکید کردند که سردادن ندای تفرقه میان شیعه و سنی مزدوری دشمن است. ایشان «عزت ملی» را مهمترین دستاورد امام(ره) و انقلاب برای مردم ایران دانستند. با تاکید به این دستاورد، ایشان حفظ عزت مردم ایران را در «ايمان او، و در عمل و ابتكار او، و در اقدام شجاعانه‏ او، و در وحدت و يكپارچگى او» دانستند.

آیت‌الله خامنه‌ای سپس تصریح کردند که با از دست دادن هركدام از اين عوامل، عزت ما دچار تهديد مي‌شود. ایشان در ادامه به مسئله وحدت شیعه و سنی اشاره کردند: «آن كسى كه نداى تفرقه‏ بين شيعه و سنى را سر مي‌دهد و به بهانه‏ مذهب، مي‌خواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شيعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضي‌ها مزدور دشمنند و خودشان نمي‌دانند. خيلى از اين مردم بيچاره‏ بى‏خبرِ سلفى و وهّابى كه بوسيله‏ دلارهاى نفتى تغذيه مي‌شوند تا بروند در اينجا و آنجا عمل‌هاى تروريستى انجام بدهند - در عراق يكجور، در افغانستان يكجور، در پاكستان يكجور، در نقاط ديگر يكجور - نمي‌دانند كه مزدور دشمنند.»

ایشان افزودند: «آن مرد شيعى هم كه مي‌رود به مقدسات اهل سنت اهانت مي‌كند و دشنام ميدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند كه چه مي‌كند؛ من عرض مي‌كنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از اين سرانگشتان - هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه - غافلند، نمي‌دانند و نمي‌فهمند چكار مي‌كنند؛ نمي‌دانند براى دشمن دارند كار مي‌كنند.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «چند سال قبل از اين، در منطقه‏ كُردى، يك عالم روشن‏بين در نماز جمعه سخنرانى كرد. گمانم قسم خورد - اينجور به ذهنم است، چون سال‌ها گذشته است - گفت واللَّه آن كسانى كه مى‏آيند پيش شيعه، بغض و كينه سنى را در دل او وارد مي‌كنند و مي‌روند پيش سنى، بغض و كينه‏ شيعه را در دل او وارد مي‌كنند، اينها نه شيعه هستند، نه سنى؛ نه شيعه را دوست دارند، نه سنى را دوست دارند؛ با اسلام دشمنند.»

آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: «البته نمي‌دانند؛ خيلي‌هاشان نمي‌فهمند و اين مايه‏ تأسف است كه چرا نمي‌فهمند، امروز اين جماعت وهّابى و سلفى، شيعه را كافر مي‌داند؛ سنى محب اهل بيت(ع) را هم كافر مي‌داند؛ سنىِ پيرو طريقه‏هاى عرفانى و قادرى را هم كافر مي‌داند! اين فكر غلط از كجا سرچشمه مي‌گيرد؟ همه‏ مردم شيعه در سراسر دنيا، مردم سنى شافعى در شمال آفريقا، يا مالكى در كشورهاى آفريقایى مركزى - كه اينها محب و دوستدار اهل بيت(ع) هستند؛ طريقه‏هاى عرفانى اينها به اهل بيت(ع) منتهى مي‌شود - كافرند؛ چرا؟ چون به مرقد حسين بن على در قاهره احترام مي‌گذارند و مسجد رأس‏الحسين را مورد تقديس قرار مي‌دهند؛ به اين جهت اينها كافرند!»

وی افزودند: «شيعه كه كافر است؛ سنى سقّزى و سنندجى و مريوانى هم اگر با طريقه‏ قادرى يا نقش‏بندى ارتباط داشته باشد، او هم كافر است! اين فكر، چه فكرى است؟ چرا با اين فكر غلط و شوم بين برادران مسلمان اختلاف ايجاد بشود؟ به آن شيعه‏اى هم كه از روى نادانى و غفلت، يا گاهى از روى غرض - اين را هم سراغ داريم و افرادى را هم از بين شيعيان مي‌شناسيم كه فقط مسئله‏شان مسئله‏ نادانى نيست، بلكه مأموريت دارند براى اينكه ايجاد اختلاف كنند - به مقدسات اهل سنت اهانت مي‌كند، عرض مي‌كنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.»

مشروح سخنان رهبری در کردستان را در پایگاه اطلاع رسانی ایشان بخوانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما