تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۳۵
۰
کد مطلب : ۵۵۶۷

ويژه‌نامه «تحقيقى درباره اربعين حسينى» روی اينترنت قرار گرفت

ويژه‌نامه «تحقيقى درباره اربعين حسينى» روی اينترنت قرار گرفت
به گزارش خیمه، بحث كوتاهى درباره امام حسين(ع)، امام حسين(ع) در قرآن، مكارم اخلاق سيدالشهدا(ع)، سيرى در سيره اخلاقى امام حسين(ع)، در آمدى بر سيره قرآنى امام حسين(ع)، سيمای‌ شخصيت‌ امام‌ حسين‌(ع)، امام حسين(ع) از نگاه نبوى(ص)، مجموعه اشعار حسينى، بی‌حسين، شراب و نماز يكی است، مسئله آب در كربلا، عرفان و آزادی در آينه عاشورا و نگاهى به زندگى حضرت سكينه(س) از بخش‌های موجود در اين ويژه‌نامه است.

باران اشك از چشمان سكينه(ع)، شراره‏هاى شوق، فلسفه قيام عاشورا، علم امام و نهضت سيدالشهدا(ع)، وصيت امام حسين(ع) به‌ محمدبن‌‌حنفيه، امام حسين(ع) اينجاست، توفان كربلا، حسين(ع) فرزند ابراهيم، حيات الگویى امام حسين(ع)، روز شمار زندگانی‌ امام‌ حسين‌(ع)، روزشمار سفر حسين‏بن‏على(ع)، احاديث منتخب امام حسين(ع)، زندگانى تحليلى سيد الشهدا امام حسين(ع)، شوق شهادت در مكتب حضرت سيدالشهدا(ع)، همگرایى عقل و عشق در نهضت ‏حسينى، شوق شهادت در مكتب حضرت سيدالشهدا(ع) و اصلاحات حسينى در پرتو كلام وحى نيز از ديگر بخش‌های تشكيل دهنده اين ويژه‌نامه است.

همچنين اين ويژه‌نامه شامل امام حسين(ع) و حكومت دينى، امام حسين(ع) و دفاع از جايگاه رفيع امامت، بررسى ماجراى وليعهدى يزيد، افشاى مفاسد معاويه و يزيد در سخنان حسين(ع)، تحقيقى درباره اربعين حسينى، موانع قيام امام حسين‏(ع) در زمان حكومت معاويه، قرآن و جلوه‌هاى عزت و آزادگى در نهضت امام حسين(ع)، ماندگاری و جاودانگی انديشه امام حسين(ع)، جلوه‏هاى مديريت در حركت امام ‏حسين(ع)، جايگاه تكليف الهى و بيعت در قيام حسين(ع)، امام حسين(ع) و رهبرى بحران از مكه تا كربلا، پيوستگان و رهاكنندگان امام حسين(ع)، نهضت حسينى، ستيز با پايه‌گذاران ظلم، نقش حضرت زينب در قيام امام حسين، پير ميدان‏دار عشق حبيب بن مظاهر، حضرت اباالفضل العباس(ع)، يك نكته از هزاران درس عباس(ع) و كودكی و نوجوانی حضرت ابوالفضل(ع) است.

در بخش "سيرى در سيره اخلاقى امام حسين(ع)" می‌خوانيم: «از نگاه تربيتى و اخلاقى، يكى از بهترين و كارآمدترين روش‌هاى پرورشى و سازندگى، تربيت از راه نشان دادن الگوها و سرمشق‏هاى عينى و عملى است. اسلام به عنوان مكتبى انسان ساز و جامعه‌پرداز اين اصل اصيل را در برنامه‏هاى تربيتى و اخلاقى خود مطرح كرده و با ارائه الگوهاى اصلى و حقيقى و پرهيزدادن از الگوهاى بدلى و دروغين، روش تربيتى ويژه‏اى را به جامعه بشرى نشان داده است.»

«اسوه بودن امام حسين(ع) در تمام زمينه‏هاى فردى، اجتماعى، سياسى، نظامى، فرهنگى و اعتقادى تجلى و تبلور دارد. بنابراين در اين نوشته تلاش ما برآن است كه از ديدگاه اخلاقى و تربيتى به زندگى و رفتار و گفتار آن حضرت بنگريم. براين باوريم كه سيره اخلاقى آن امام همام همچون سيره سياسى و اجتماعى و عاشورایى وى الهام بخش و انسان ساز است.»

در ادامه اين بخش آمده است: «به ديگر سخن، او همان گونه كه سرور شهيدان و سرور آزادگان است، سرآمد بزرگوارى‏ها و فضيلت‏هاى انسانى و اسلامى نيز هست. مكتب حسينى تنها مكتب جهاد و مبارزه با ديوهاى ظلم و ستم بنى‏اميه نبود، بلكه پيش از آن، اين مكتب و پرورش يافتگانش در ميدان جهاد اكبر آزمايش خود را نشان دادند و پيشتازى و جلودارى در ميدان ارزش‌ها را به نمايش گذاشتند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما