تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۵۰
۰
کد مطلب : ۴۴۸۴

کتاب «عزاداری شعار حیات عاشورایی» منتشر شد

کتاب «عزاداری شعار حیات عاشورایی» منتشر شد
به گزارش خیمه، در اين کتاب که با رويکرد عمق بخشي به عزاداري ها تاليف شده است، سعي شده تا با جهت دهي صحيح به عزاداري ها آن ها را از انحرافاتي که بيشتر بر اثر عدم شناخت يا شناخت نادرست نسبت به ماهيت و فلسفه عزاداري به وجود آمده است، دور سازد تا بدين وسيله عزادري ها نيز بتواند نقش خود در پايداري و تداوم انقلاب امام حسين(ع) ايفا نموده و شرايط را براي انقلاب جهاني امام زمان(عج) ايفا کند.

در قسمتي از مقدمه اين کتاب مي‌خوانيم: « بي‌شک هر عملي هنگامي مؤثر و نقش‌آفرين خواهد بود که هدف و انگيزه انجام آن شناخته شود و در مسيري که براي آن در نظر گرفته شده تحقق يابد. در غير اين صورت نه تنها ثمرات و فوائدش را از دست خواهد داد، بلکه ممکن است آثار مخرب و مضر گوناگوني را ايجاد کند. همچنان‌که پيامبر اکرم(ص)، در مورد نماز مي‌فرمودند: "هرکس که نمازش او را از کار زشت و ناپسند باز ندارد، جز دوري او از خدا افزوده نشود." 

از اين روست که عزاداري امام حسين(ع) نيز از اين دستور خارج نبوده و عدم توجه به اهداف و انگيزه‌هائي که ضرورت آن را ايجاب مي‌کند موجب خواهد شد تا عزاداري به جاي اين‌که حرکت آفرين و رشد دهنده باشد، غفلت‌زا، کُند کننده و بلکه در تقابلي آشکار با نهضت امام حسين(ع) قرار گيرد.

به همين جهت توجهِ ما به اهداف عزاداري و بازشناخت نقش آن در حرکت و جريان داشتن نهضت عاشورا مي‌تواند ضمينه دور شدن عزاداري‌ها را از انحرافات مهيا نموده و آن را به مسير اصلي خويش بازگرداند.»

اين کتاب که با قطع پالتویي و در 72 صفحه تنظيم شده توسط سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان چاپ شده و در ميان هيات‌ها و عزاداران توزیع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما