تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۸
۰
کد مطلب : ۳۳۷۲

ششمين جشنواره تئاتر رضوی با صدای احسان خواجه اميری آغاز می‌شود

ششمين جشنواره تئاتر رضوی با صدای احسان خواجه اميری آغاز می‌شود
به گزارش خيمه، اين مراسم 9 آبان ساعت 18 با حضور محمدحسين صفار هرندی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسين ايمانی‌خوشخو، معاون هنری وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس شورای سياستگذاری جشنواره تئاتر رضوی، جواد آرين‌منش نايب رئيس كميسيون فرهنگی مجلس، مرتضی تمدن استاندار تهران و مشاور اقتصادی رئيس‌جمهور، جمعی از اعضای كميسيون فرهنگی مجلس، نمايندگان مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، مديران و مسئولان سازمان صدا و سيما و ده‌ها نفر از چهره‌های فعال و مديران ارشد حوزه فرهنگ و هنر و گروه‌های تئاتری و فعالان عرصه تعزيه و آئين در تالار وحدت تهران آغاز می‌شود.

پس از افتتاح اين رويداد فرهنگی، برنامه‌های جشنواره تئاتر رضوی از روز يازدهم آبان به صورت همزمان در شهرهای تهران و بجنورد به اجرا در می‌آيد.

در تهران شش گروه تعزيه در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر تهران به مدت پنج روز به اجرا مي‌پردازند، همچنين در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد، سيزده نمايش صحنه‌ای و سه نمايش در بحش مهمان و ويژه در تالارهای گلشن و حافظ و محوطه باز پارك‌های شهربازی به روی صحنه می‌روند.

در اين جشنواره نمايشگاه عكس و پوستر تئاتر رضوی مشتمل بر هفتاد اثر منتخب از دوره‌های پيشين جشنواره تئاتر رضوی و آثاری از چهار عكاس كشور از جمله بابك برزويه، حيدررضايی، مهدی حيدری و كوروش پيرو به همراه پوسترهايی از حسين خسروجردی و حامد داور يزاده در معرض ديد عموم قرار می‌گيرد.

همزمان با اجرای نمايش‌های صحنه‌ای در تالار گلشن و حافظ شهر بجنورد، با هدف تقويت رويكردهای پژوهشی، نشست‌های تخصصی و موضوعی نيز پيرامون «بررسی ظرفيت‌های نمايشی در متون دينی» در هتل نگين اين شهر برپا می‌شود.

نظر به برگزاری پنجمين جشنواره تئاتر رضوی در شهر بجنورد و استقبال طيف‌های مختلف مردم از جشنواره‌، پيش‌بينی می‌شود برنامه‌های ششمين جشنواره رضوی نيز با استقبال مردم هنردوست و متدين شهرهای خراسان شمالی قرار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما