تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
۰
کد مطلب : ۳۰۷۸۲
حجت الاسلام محسن رنجبر، نویسنده و عاشورا پژوه:

فرهنگ سازی عاشورایی مستلزم جریان سازی صحیح است

فرهنگ سازی عاشورایی مستلزم جریان سازی صحیح است
حجت الاسلام محسن رنجبر، در خصوص دوسالانه کتاب های عاشورایی و جایزه ی دعبل گفت: اساسا ما ارتباط کمتری با ناشران در بخش چاپ و نشر داریم، اما اگر بخواهیم نگاهی ظریف تر به بحث ارزیابی داشته باشیم باید بگویم مشروط جریان سازی و جلب نظر مخاطبین و مردم است .

وی در خصوص آثار پژوهشی حوزه ی عاشورا بیان کرد :در عرصه پژوهش و تحلیل باید بگویم آثار بسیار کمی وجود دارد و متاسفانه در حوزه ی فرهنگ عاشورا غنی نیستیم .
رنجبر ادامه داد :مفاهیم و موضوعات آثار عاشورایی اکثریت تکرار و تقلید است و آثار پژوهشی ما اندک .

وی با اشاره به مهجور ماندن تعریف صحیح عاشورایی اظهار داشت :پژوهش های متفاوتی در حوزه ی عاشورا داشتیم اما در بحث فلسفه و تعریف صحیح حادثه ی کربلا و واقعه عاشورا کمتر متوجه آن بوده ایم ، باید بررسی کنیم چه نویسندگانی که در گذشته قلم زدند و چه کسانی که در حال حاضر دست به قلم میشوند چقدر از گفته هایشان مکتوب و قابل اعتنا و اعتماد است .

حجت الاسلام رنجبر در خصوص برگزاری کتاب سال عاشورایی عنوان کرد :کتاب سال عاشورایی هم مانند دیگر جشنواره ها مستلزم اطلاع رسانی فراگیر و گسترده است .
وی افزود :هدف از برگزاری این مراسم تنها برای معرفی برگزیدگان و ارسال آثار نویسندگان نیست ، بلکه هدف ترسیم جریان سازی کلان تر است تا تولیدات بهتر و بیشتری را با توجه به بعد کمیت و کیفیت  آثار داشته باشیم .
این عاشورا پژوه در پایان یاد آور شد :خدمت در راه امام حسین علیه السلام نوعی عبادت تلقی می شود ، و هدف از این خدمت ترویج و ترغیب جوانان به راه امام حسین (ع) است . باید متوجه شوند چه فرقی بین قیام امام حسین علیه السلام و دیگر جنگ های جهان است .

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما