تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۳۰۷۸۰
حجت الاسلام مهدی پیشوایی، نویسنده کتاب مقتل جامع سیدالشهدا؛

کتاب‌های عاشوراپژوهی به صورت گروهی تالیف شود

کتاب‌های عاشوراپژوهی به صورت گروهی تالیف شود
حجت الاسلام پیشوایی درباره کیفیت آثار پژوهشی در حوزه عاشورا گفت: تجربه ثابت کرده است که کارهای گروهی به صورت پخته تر و بهتر تالیف می شود و معمولا بدون اشتباه و یا با کمترین اشتباهات است.

مدیر پژوهش کتاب مقتل جامع سیدالشهدا(ع) افزود: در این زمینه می توان به کتاب هایی که در قالب دانشنامه یا مقتل و مانند آن که به صورت جمعی نوشته شده اشاره کرد و معمولا هر کدام از این کتاب ها که به صورت جمعی نوشته شده، بهتر از آن دسته از کارهای پژوهشی است که به صورت فردی تالیف می شود.

وی از به روز کردن مباحث تاریخی به ویژه تاریخ عاشورا سخن گفت و افزود: استفاده بهتر و مناسب از تاریخ عاشورا مانند سایر حوادث تاریخی همواره مورد بحث و بررسی اندیشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است ولی نکته مهم آن است که باید این گونه کتاب ها را به گونه ای تالیف کرد که برای نسل جوان قابل استفاده باشد.
استاد پیشوایی استفاده از واژه خلاء در حوزه عاشوراپژوهی را مناسب ندانست و گفت: ما نباید بگوییم در حوزه عاشوراپژوهی خلاء هایی وجود دارد بلکه باید بگوییم در برخی حوزه ها مانند حوزه کودک و نوجوان کم کاری شده است.

وی یکی از ویژگی های کتاب های عاشورایی را استقبال مردمی دانست و گفت: کسانی که می خواهند در زمینه عاشورا و امام حسین(ع) دست به قلم شوند، باید افرادی اهل فن و آگاه به مسائل مذهبی و تاریخی باشند و معمولا اینگونه کتاب ها با استقبال بیشتری از سوی مردم روبرو می شود.
این پژوهشگر تاریخ شیعه از برگزاری کتاب سال عاشورا به عنوان یکی از اقدامات مهمی یاد کرد که به مرور می تواند نقش مهمی را در ارتقای سطح کیفی آثار عاشورایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما