تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱
۰
کد مطلب : ۳۰۰۷۲

حضور نشر خیمه در نمایشگاه کتاب با پنجاه کتاب در حوزه عاشورا پژوهی

حضور نشر خیمه در نمایشگاه کتاب با پنجاه کتاب در حوزه عاشورا پژوهی

محسن حسام مظاهری مدیر انتشارات خیمه درباره کتاب‌های جدیدی که این نشر به نمایشگاه کتاب می‌آورد، گفت: امسال چند کتاب جدید در نمایشگاه کتاب عرضه می کنیم که با توجه به موضوع فعالیت‌های انتشارات خیمه همه در حوزه مطالعات عاشورا است.

وی افزود: کتاب «شهید فاتح در آیینه اندیشه‌ها» کتاب جدیدی به قلم حجت الاسلام محمد صحتی سردرودی است که به تحلیل واقعه عاشورا می‌پردازد و نویسنده کوشیده است برای سؤالات و شبهاتی که در مورد قیام عاشورا مطرح است جوابی در خور بیاید.

حسام مظاهری اظهار داشت: کتاب دیگرمان یک روایت تصویری از مجالس روضه خوانی زنانه در تهران است که با عنوان «دهم ماه» منتشر شده است. این گزارش تصویری که موضوعی جدید و جالب دارد به کوشش سعید کیایی تهیه شده و نسرین مرشد زاده نیز بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته است.

مدیر انتشارات خیمه همچنین از آماده شده دانش‌نامه «فرهنگ سوگ شیعی» خبر داد و گفت: این پروژه دانش نامه نویسی که نزدیک ۶ سال است من و ۴۳ نفر دیگر سرگرم تهیه و تدوین آن بودیم، آماده شده است و اولین ویراست آن برای اولین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

وی افزود: این دانش نامه شامل ۲۳۷ مقاله می‌شود که در آنها به مجالس و آیین‌ها و افراد و کتاب‌ها و اشیاء و هر آنچه که مربوط به مراسم عزارادی می‌شود، پرداخته شده است.

حسام مظاهری که مدیر و سر ویراستار این پروژه است، اظهار داشت: «فرهنگ سوگ شیعی» یک پروژه‌ پژوهشی مستمر است که طبق برنامه قرار است در بازه‌های پنج‌ساله و در قالب ویراست‌های پیاپی، روزآمد و تکمیل شود. به‌جهت پویایی موضوع این دانشنامه، در هر ویراست علاوه بر افزودن مقالات جدید، مقالات ویراست‌های قبلی نیز درصورت نیاز بازنگری و ویرایش ‌خواهد شد.

مدیر انتشارات خیمه همچنین درباره تعداد کتاب‌های این نشر در نمایشگاه کتاب و برنامه‌های تدارک دیده شده این نشر گفت: در مجموع با ۵۰ عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب می‌آییم و احتمالا برای کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» برنامه رونمایی خواهیم داشت که البته زمان و جزییات این برنامه مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما