تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۳۹۸۱

آهی سرسلسله مروجین عقاید صحیح شیعه در وادی شعر آیینی و مذهبی بود

آهی سرسلسله مروجین عقاید صحیح شیعه در وادی شعر آیینی و مذهبی بود
مراسم تدفین استاد حاج علی آهی از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد امیرالمؤمنین (مسجدی که استاد علی آهی بنا کرده بود) برگزار شد و سوگواران پیکر این پیرغلام حسینی را تا بهشت زهرا بدرقه کردند تا در قطعه۳۰۱ روضة الحسین (جامعه مداحان) برای همیشه آرام گیرد.

محمد فراهانی رییس سازمان بسیج مداحان کشور در مراسم تدفین استاد آهی در وصف وی گفت: امروز شخصیتی به خاک سپرده شد که سرمایه گرانبهای عمر خود را صرف گسترش معارف اهل بیت(ع) کرد و در حقیقت فخر جامعه مداحان کشور بود و چه بسا در عرصه تاریخ ستایشگری اهل بیت(ع) همچون مرواریدی درخشید.

وی افزود: مهمترین خصیصه این استاد گرانقدر تبعیت محض از ولایت به معنای کامل و واقعی آن بود، در رأس آن ولایت اهل بیت(ع) و در امتداد آن ولایت فقیه.

فراهانی در ادامه سخنانش اظهارداشت: در بحث ولایت اهل بیت(ع) به جرات می توان گفت ایشان سرسلسله مروجین عقاید صحیح شیعه در وادی شعر آیینی و مذهبی بودند و در مجالهای مختلف به نقد و بررسی اشعار از این منظر می پرداختند.

فراهانی تصریح کرد: در امر ولایت فقیه ایشان در عمل، تابع فرمایشات امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند و عملاً این فرمایشات و منویات را به منصه ظهور رساندند.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور در ادامه پیام زندگی استاد آهی را اینچنین عنوان کرد: پیام زندگی پربرکت ایشان این بود که مصداق ایمان و عمل صالح که خداوند متعال در قرآن به عنوان شرط خروج از خسران ذکر فرموده است در سایه سار خدمت به آستان اهل بیت(ع) محقق می شود و به قول شاعر هر آن کسی که قدم زد در آستان حسین/ عزیز هر دو جهان شد قسم به جان حسین.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما