تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۲۶۰۳

انتقاد از موازی‌کاری برخی نهادها در ایجاد تشکلهای مذهبی

انتقاد از موازی‌کاری برخی نهادها در ایجاد تشکلهای مذهبی
 حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عصر چهارشنبه در همایش معرفی کاندیداهای سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی، هدف از برگزاری این انتخابات را ساماندهی تشکل دینی مرتبط با مداحان اهل بیت و شاعران آئینی بیان کرد که در دو دوره گذشته دستاوردهای خوبی داشته است.

وی ساماندهی تشکل‌های مذهبی را یکی از ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ذکر کرد و با انتقاد از موازی‌کاری برخی نهادها در ایجاد تشکل‌های مذهبی گفت: اگر ماموریتی از سوی نهادهای حاکمیتی به دستگاهی واگذار می‌شود، نهادهای دیگر اجازه دهند این ماموریت انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: موازی‌کاری برخی نهادها موجب می‌شود سازمان تبلیغات اسلامی نتواند به ماموریتی که از سوی مرکزیت و حاکمیت نظام برعهده گرفته بپردازند.

نهادهایی که کارهای موازی می کنند هم نمی‌توانند پاسخگوی تشکل‌های مذهبی و رسالتی که از ساماندهی این تشکل‌هاست باشند.

مانع تراشی نکنیدحجت‌الاسلام اسکندری اضافه کرد: ضمن احترام به همه کسانی که برای هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت و شاعران آئینی دلسوزی می‌کنند، از آنها انتظار داریم به ما اجازه دهند ماموریت خود را انجام دهیم و مانع‌تراشی نکنند.

وی در بخش دیگرای از سخنان خود بر لزوم ارتقای سطح علمی و آموزشی مداحان و شاعران آئینی تاکید کرد و افزود: شان اهل بیت عصمت و طهارت و مخاطبان اقتضا می‌کند هر کسی که بخواهد پشت تریبون محافل دینی قرار بگیرد باید از منزلت علمی و اخلاقی لازم برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شرط اول شکل گیری مجمعی که می‌خواهد منسوب به اهل بیت باشد، عامل بودن به فرمایشات اهل بیت و پایبندبودن به ارزش‌های اسلامی و الهی است.

تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریموی اظهار کرد: با وجود اینکه تعدادی از دلسوزان با انگیزه‌های الهی و بدون چشمداشت مالی برای نشر حقایق اهل بیت عضو کانون مداحان و شاعران آئینی شده‌اند و در دو دوره گذشته، دستاوردهای خوبی برای مداحان و شاعران آئینی داشته است ولی تا رسیدن به وضع مطلوب که در شان اهل بیت عصمت و طهارت باشد و مورد مطالبه مقام معظم رهبری است فاصله زیادی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: کانون مداحان و شاعران آئینی باید از عقلانیت بالایی برخوردار باشد تا همان گونه که فضائل اهل بیت را در قالب اشعار پرمحتوای شاعران و حنجره‌های قدسی مداحان عرضه می‌کنیم، آثارش را در رفتار مردم مشاهده کنیم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما