تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۱۸۱۳

نمایشگاه 100 عکس عاشورایی در 5 استان کشور برگزار می‌شود

نمایشگاه 100 عکس عاشورایی در 5 استان کشور برگزار می‌شود
«علی‌اصغر امیرنیا» مدیر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حسینی، اظهار داشت: واقعه عاشورا یکی از وقایع مهم و عبرت‌آموز برای شیعیان است بنابراین ما باید با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت این رخداد عظیم را برای مسلمانان تببین کرده و به سایر افراد معرفی کنیم.

فرهنگ اسلامی را با نشان‌دادن نهضت عاشورایی جهانی کنیم

وی با بیان اینکه حرکت مردم در اربعین و عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش نشانگر دلبستگی عمیق مردم به اهل‌بیت(ع) و به ویژه سرور و سالار شهیدان است، گفت: ما با نشان دادن صحنه عشق به ائمه(ع) می‌توانیم فرهنگ عاشورایی را به جهانیان معرفی کنیم و نشان دهیم که فرهنگ اسلامی می‌تواند در جای جای دنیا نفوذ کند.

امیرنیا با اشاره به اقدامات معاونت قرآن و عترت برای معرفی واقعه عاشورا، افزود: تأثیرگذاری واقعه عاشورا تا حدی است که حتی بسیاری از افرادی که مسلمان نیستند با دوست‌داران اهل‌بیت(ع) همدردی می‌کنند بر همین اساس معاونت قرآن و عترت سعی دارد با اقدامات متنوع، فرهنگ حسینی را در جامعه گسترش دهد که در این راستا در مرحله نخست نمایشگاه عکس عاشورایی را در پنج استان کشور برگزار خواهیم کرد.

برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی در ۵ استان

مدیر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایشگاه عکس عاشورایی در ماه صفر امسال در استان‌های سمنان، مرکزی، یزد، مازندران و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود که امیدواریم با تأمین بودجه، سال آینده بتوانیم این نمایشگاه را در تمامی استان‌های کشور برگزار کنیم.

امیرنیا درباره عکس‌هایی که در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار می‌گیرد، گفت: سال گذشته عکس‌هایی از عاشورا و پیاده‌روی اربعین توسط هنرمندان مطرح کشورمان جمع‌آوری شد که پس از بررسی حدود ۱۰۰ عکس برگزیده شدند و قرار است در نمایشگاه‌های استانی به نمایش درآیند.

وی ادامه داد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم بخشی از ارادت مردم به امام حسین(ع) را به نمایش گذاشته و گامی در جهت توسعه فرهنگ حسینی در جامعه برداشته باشیم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما