تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۱۶۸۱

حذف عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین

زائران در داخل کشور ویزا بگیرند
حذف عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری جلسه ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت، گفت: در این نشست مقرر شد بیمه و خدمات درمانی و پزشکی به صورت رایگان به زائران ارائه شود.

وی اعلام کرد: در منطقه آزاد اروند نیز عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین حذف شده و زائرانی که از مرز خرمشهر شلمچه عازم عراق می‌شوند، هزنیه خروج از کشور را پرداخت نمی‌کنند.

اوحدی از تلاش برای حذف عوارض در مرزهای چزابه و مهران خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که با هماهنگی وزارت کشور و نیروی انتظامی عوارض را در حذف کنیم.

وی به همه زائران سفر اربعین توصیه جدی کرد از طریق دفاتر خدمات زیارتی و مجاری قانونی در داخل کشور اقدام به اخذ ویزا کنند و تصریح کرد: زائران به پیام‌هایی که بر روی تلفن‌های همراه ارسال و عنوان می‌شود وزارت کشور عراق ویزاها در مرزها صادر می کند، توجه نداشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: سال گذشته این مشکل بروز کرد و تعداد زیادی از زائران بدون داشتن ویزا عازم مرزها شدند که موجب سردرگمی زائران شده و تعداد زیادی از پاسپورت‌ها گم شد، تعداد زیادی ویزای جعلی همه به زائران داده شد که مشکلات زیادی به وجود آورد.

وی همچنین گفت: هزینه صدور ویزا در داخل کشور نصف قیمتی است که زائران لب مرز پرداخت می کنند.

اوحدی در پاسخ به این سؤال که وزارت حج عربستان اعلام کرده است ویزاهای عمره از این پس برای دو هفته صادر می شود، آیا این مسئله برای حضور پزشکان و کادر درمانی، مدیران هتل ها و ... که باید بیش از دو هفته در عربستان باشند، مشکل ایجاد نمی کند؟ گفت: این موضوع هنوز اجرایی نشده و فقط صحبت آن مطرح شده است، البته بعید است که برای عمره امسال این قانون قابل اجرا باشد؛ در آخرین نشستی که با وزیر حج عربستان داشته ایم نیز عنوان شد که روال صدور ویزا مانند سال قبل خواهد بود اما برای ایام خاص مانند شعبان و رمضان که ترافیک زائر زیاد است ویزا ۱۴ روزه صادر می شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما