تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۱۲۳۱

برگزاری نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر با محوریت ماه محرم

برگزاری نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر با محوریت ماه محرم
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست بر لزوم برنامه ریزی منظم برای اجرای برنامه های محتوایی در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی سیاستگذاری توسعه برنامه های دینی در سطح استان را رسالت اصلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی برشمرد و اظهار داشت: این ستاد قبل از فرا رسیدن هر مناسبتی تشکیل شده و بر اساس اسناد بالا دستی و به‌ویژه منویات مقام معظم رهبری به تبیین خط مشی و و برنامه های خود در مناسبت های دینی می پردازد.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه فعالان اجرای مراسم های عزاداری های محرم و صفر در سطح استان فعالیت های خود را بر اساس سیاست های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: زندگی، شخصیت و دشمن ستیزی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرشار از آموزه‌های مختلف است که باید از این آموزه‌ها برای رفع آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

سیداسماعیل موسوی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با بیان اینکه مردم ولایتمدار استان بوشهر در دهه امامت و ولایت برنامه‌های مهم و در خور توجهی اجرا کرده اند گفت: عید غدیر خم شاهد برنامه‌های مهمی از سوی مردم در استان بوشهر بودیم که در نوع خود بی نظیر بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: عاشورا مهمترین سرمایه اجتماعی در حوزه دینی و مذهبی است که باید از این هویت مهم مسلمانان و حفظ آن بهره برداری لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام حسین رزمجو در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بوشهر با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر ولایت مداری خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند بیان کرد: فرهنگ ولایت‌مداری در این استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی و مذهبی به منصه ظهور در آمده و مردم همواره مدافع این فرهنگ هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه امسال در ۲ هزار نقطه استان بوشهر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش برگزار می‌شود گفت: از ۸ آبان حرکت دسته‌جات عزادار در استان بوشهر آغاز می‌شود و این در حالی است که مراسم روضه‌خوانی از ۴ آبان در استان بوشهر برپا است.

نوشاد نوشادی با اشاره به اینکه همایش میثاق عاشورائیان در استان بوشهر در شهر برازجان برپا می‌شود افزود: این همایش دوم محرم مطابق با ۵ آبان در شهر برازجان با حضور مسئولان هیت‌های مذهبی کشور برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ششم محرم گفت: این همایش در ۵۰۰ نقطه استان بوشهر پیش بینی شده است و مادران با فرزندان شیرخوار خود به یاد طفل شش ماه صحرای کربلا عزاداری می‌کنند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما