تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۱۲۲۶

هیئات مذهبی مهمترین بستر برای امر به معروف هستند

هیئات مذهبی مهمترین بستر برای امر به معروف هستند
حجت‌الاسلام حیدر زهرابی در سومین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی کشور که شنبه ۲۶ مهرماه با حضور رؤسای شورای هیئات مذهبی استانهای سراسر کشور در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اگر می خواهید جانشین خدا، قرآن و پیغمبر در زمین باشید باید امر به معروف و نهی از منکر کنید. قرآن در جهت ارائه ساختار یک جامعه اسلامی سالم نازل شده که در آن باید واجبات الهی و مستحبات ترویج شود.

وی با بیان این که امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه قیام کرد، یادآور شد: سخنرانان، مداحان، مسؤولان و برنامه ریزان هیئات مذهبی به گونه ای عمل کنند که هیئات مذهبی آن اثرگذاری خاص را که مورد تایید ائمه معصومین (ع) است، داشته باشد.

زهرابی با بیان که قرآن به صراحت بیان می‌کند رستگاران کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، یادآور شد: یکی از بسترهای بسیار مهم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هیئات مذهبی هستند.

معاون تشکلهای مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر لزوم شناخت شیوه های درست امر به معروف و نهی از منکر در کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر در زمره واجبات است اما متاسفانه خیلی از مومنین و حتی خواص به آن توجه نمی‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: جامعه ما نباید به گونه ای باشد که کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند مورد مذمت واقع شود. اگر شیوه درست امربه معروف را رعایت کنیم و انگیزه ای جز خیرخواهی و دوستی از این کار نداشته باشیم حتما موفق می شویم.

زهرابی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز دشمن برای بازداشتن جوانان ما از دین فعالیتهای گسترده ای انجام می دهد. امروز آمریکا و انگلیس از فکر انقلاب اسلامی می ترسند. از ولایت فقیه و از هیئات مذهبی که در مسیر امام حسین (ع) و مرجعیت دینی گام برمی دارند، می ترسند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما