تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۰۵۵

جلوی نشر شعرهای انحرافی گرفته شود

جلوی نشر شعرهای انحرافی گرفته شود
حجت الاسلام عباس اسکندری روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری سومین دوره انتخابات کانون شاعران و مداحان با اشاره به دگرگونی هایی که در سبک های مدح اهل بیت (ع) صورت گرفته، بر لزوم تجدیدنظر در ارائه سبک های مداحی تاکید کرد.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد سبک هایی در مداحی رایج شده که مردم را از مسیری که باید هدایت شوند دور می کند، بنابراین یکی از ماموریت های کانون شاعران و مداحان آئینی این است که با اعمال سیاستگذاری و برنامه های ایجابی و سلبی نگذارد مدح و مداحی از مسیر درست منحرف شود.

وی گفت: البته با توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حساسیت های مراجع عظام تقلید و مقدماتی که سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده، تا حدودی جلوی بسیاری از سبک های نامناسب گرفته شده ولی متاسفانه همچنان شاهد ناهنجاری هایی در برخی از سبک های مداحی هستیم که باید اصلاح شود.

اسکندری اظهارکرد: شکل گیری کانون شاعران و مداحان یکی از ماموریت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که در راستای ساماندهی شاعران و مداحان آیینی صورت می گیرد.

وی گفت: تاکنون دو دوره انتخابات کانون شاعران و مداحان آیینی برگزار شده که توفیقات خوبی به همراه داشته است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، قبل از تشکیل کانون شاعران و مداحان پراکندگی و نبود ضابطه و قوانین و مقررات موجب بهم ریختگی در فعالیت های شاعران و مداحان آیینی شده بود ولی از زمانی که کانون شاعران و مداحان آیینی تشکیل شده، ساماندهی این شبکه آیینی صورت گرفته است.

اسکندری اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی کانون شاعران و مداحان آیینی، اشعار پرمحتوا همراه با پیام هایی که اهداف و رسالت مکتب اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار می دهد سروده شود و در عین حال جلوی نشر اشعار نامناسب و انحرافی گرفته شود.

وی سومین دوره انتخابات کانون شاعران و مداحان آیینی را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: اطلاع رسانی درست و به موقع، دعوت از برخی شخصیت های مطرح در حوزه شعر و مدح آیینی، دیدار با شخصیت ها و صاحبنظران حوزه و برگزاری صحیح انتخابات بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی از اقداماتی است که باید انجام شود.

سومین دوره انتخابات کانون شاعران و مداحان آئینی روز جمعه ۱۲ دی ماه ۹۳ در استان قم برگزار می شود و طی آن ۱۱ عضو اصلی و پنج عضو علی البدل به مدت چهار سال به عضویت این کانون در می آیند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما