تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۹۷۷
پس از 4 سال از آغاز تولید سریال مختارنامه؛

شهرک دفاع مقدس آماده ورود خونخواه کربلا می شود

شهرک دفاع مقدس آماده ورود خونخواه کربلا می شود
به گزارش خیمه، تولید مجموعه عظیم و تاریخی مختارنامه که روایت خونخواه کربلاست از سال 83 آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 ساخت دكورهاي مكاني و ايجاد فضا مطابق با روايت داستان قيام مختار با توجه به حساسيت آن مقطع تاريخي ، دقت كارگردان و برخي مشكلات مالي از عوامل طولاني شدن فرآيند توليد مختار نامه به شمار مي‌رود.

مختارنامه در طول سال گذشته در منطقه خليج حوالي شاهرود و چند منطقه ديگر از اين شهرستان، جلوي دوربين رفته و سكانس‌هايي از فيلمنامه آن را فيلمبرداري كرده اند.

گروه توليد در شاهرود بخش عمده‌اي از جنگ‌ها را نيز مقابل دوربين بردند، و فيلمبرداري بخش‌هايي محدود از جنگ‌ها و نماهايي خاص از اين نبردها در شهرك دفاع مقدس ادامه مي‌يابد.

عوامل گروه توليد اين مجموعه هم اكنون در شهرك دفاع مقدس مشغول تهيه مقدمات فيلمبرداري هستند و با آماده شدن دكورها و فضاهاي مورد نياز از هفته آينده صحنه‌هايي از سكانس‌هاي باقي مانده از جنگ‌ها فيلمبرداري شود.

در اين مجموعه، جنگ‌هاي پنج گانه نصيبين، نبات تل،عين الورده،حروراء‌و سپاه مكه با حضور انبوهي از بازيگران اصلي و هنرور فيلمبرداري مي‌شود.

مجموعه مختارنامه در قالب ‪ ۴۰‬قسمت ساخته مي‌شود و از توليدات درجه الف ويژه سيماست .

بنابرگزارش سیما فیلم، مختارنامه، داستان زندگي و قيام مختار ابوعبيد ثقفي ملقب به ابواسحاق را روايت مي‌كند. در اين سريال سه مقطع جواني، ميانسالي و پيري مختار به نمايش در مي‌آيد. شهرت مختار به دليل قيامي است كه توسط وي پس از واقعه عاشورا براي خونخواهي از شهداي كربلا شكل مي‌گيرد.

فريبرز عرب نيا، رضا رويگري، داوود رشيدي، پرويز پورحسيني، اسماعيل خلج، نسرين مقانلو، بهرام شاه محمدلو، جعفر دهقان، كاظم هژيرآزاد، شهرام حقيقت دوست، عزيز هنرآموز، صالح ميرزاآقايي و رضا كيانيان در اين مجموعه ايفاي نقش مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما