تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۹۰۰۰

شعر آئینی، ابزاری مناسب در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن است

شعر آئینی، ابزاری مناسب در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن است
مریم میری، شاعر جوان زنجانی در تعریف شعر آئینی، اظهار کرد: شعر آئینی، شعری است که با ارزش‎های دینی گره خورده و می‎توان گفت که این هنر برای عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) و بیان منزلت‎های دینی به کار گرفته می‌شود.
وی افزود: شعر مانند هر هنر دیگری برای خلق، نیاز به پیش‌زمینه‌های ذهنی و مطالعه هنرمندان دارد و شاعران فعال در عرصه شعر آئینی نیز باید بکوشند تا مطالعه دینی خود را تقویت کنند.

میری تصریح کرد: داشتن اطلاعات صحیح دینی و بن‎‌مایه قوی از شناسنامه ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی این بزرگواران و همچنین تاریخ حوادث دینی است که می‎تواند زمینه خلق شعر آئینی ناب و هنر ماندگار را فراهم آورد.
این شاعر جوان زنجانی تأکید کرد: با توجه به این‌که بخشی از الهامات شعری از محیط به انسان منتقل می‌شود و زنجان به عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی»، دارای فضایی مناسب برای پرورش شعرای بسیار توانمند آئینی است که در سال‌های اخیر نیز مشاهده می‌کنیم که به ویژه گرایش نسل جوان برای حضور و فعالیت در این حوزه چشم‌گیر بوده است.

شعر آئینی می‎تواند در تقویت باورهای دینی افراد اثرگذار باشد
شاعر مجموعه شعر «ضامن آهو» با بیان این‌که شعر آئینی می‎تواند در تقویت باورهای دینی افراد اثرگذار باشد، گفت: خانواده‎ها با تهیه و خواندن کتاب‎هایی که دارای بن‎مایه دینی هستند، از همان ابتدا می‎توانند کودکان خود را با ادبیات دینی آشنا کنند تا این روند در بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شعر آئینی و ادبیات ارزشی می‌تواند با ورود به بطن جامعه به عنوان یک ابراز فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرد؛ به ویژه در جامعه‎ای که از هر طرف عقاید دینی ما مورد هجمه قرار گرفته است، شعر آئینی می‎تواند به عنوان یک ابزار جذاب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن ادبی اشراق زنجان در پایان با بیان این‌که ۴ انجمن ادبی در فرهنگسرای ارشاد زنجان فعالیت دارند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا در مناسبت‏های دینی، زمینه حضور هرچه بیشتر شاعران آئینی در مجامع فراهم شود تا بتوان ذائقه جامعه را به این هنر عادت داد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما