تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۸۸۹۸

مناجات‌خوانی اهم فعالیت‌ مداحان در ماه رمضان باشد/ از شادی‌آفرینی دینی هم غافل نشویم

مناجات‌خوانی اهم فعالیت‌ مداحان در ماه رمضان باشد/ از شادی‌آفرینی دینی هم غافل نشویم
مصطفی خورسندی، رئیس کانون مداحان کشور به بیان وظایف مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: مداحان از تأثیرگذارترین افراد در ماه رمضان محسوب می‌شوند.

وی برگزاری محافل مناجات‌خوانی در ماه رمضان را از مهم‌ترین فعالیت‌های این قشر از جامعه در ماه مبارک رمضان به منظور معنوی‌تر کرن فضای حاکم بر روحیات افراد دانست و گفت: ایجاد حال و هوای معنوی وظیفه مداحان است.

وی به بیان فعالیت‌های مداحان برای ایجاد روحیه نشاط در ماهی که بندگان میهمان خداوند می‌شوند اشاره و عنوان کرد: رمضان صرفا نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه فرصتی برای مناجات است. مناجات‌خوانی یک جشنی معنوی است که روحیه انسان را شاداب می‌کند.

رئیس کانون مداحان کشور ادامه داد: امروز تا حدی روحیات و سلایق برخی از مردم تغییر پیدا کرده است و صرفا شادی و نشاط را در محافل جشن و سرور دنبال می‌کنند. در صورتی که قشر عظیمی از جامعه با حضور در محافل مناجات خوانی به احساس آرامش و شادی دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای نشاط آور سالم در ماه مبارک رمضان از جمله وظایف صدا و سیما محسوب می‌شود، گفت: شعرا پیرامون فصل میهمانی خداوند اشعار و قصاید والایی سروده‌اند و مداحان می‌توانند علاوه بر مناجات‌خوانی در این ماه بزرگ برای شادی آفرینی بیشتر با استفاده از این اشعار در گسترش شادی‌های حلال سهمیم شوند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما