تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۷۹۵
هاشمي رفسنجانی:

اعلام دلايل حادثه تروريستي حسينيه سيدالشهدا دل مردم شيراز را باز كرد

اعلام دلايل حادثه تروريستي حسينيه سيدالشهدا دل مردم شيراز را باز كرد
به گزارش خیمه، خطيب نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به حادثه شيراز گفت: ما شاهد يك حركت زشت تروريستي در حسينيه سيدالشهداء شيراز بوديم و در اين حادثه مردمي كه براي شنيدن قران و موعظه آمده بودند به خاك و خون كشيده شدند.
 
اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: گرچه مسئولين امنيتي ما روزهاي ابتدايي اعلام كردند كه حادثه بوده و شهداي آنجا را كه واقعاً شهيد بودند، شهيد اعلام نكردند، ولي وزير اطلاعات ديروز مساله را حل كرد و گفت  حادثه تروريستي بوده است؛ و تروريسم در همه جاي دنيا بد است. 

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري كنگره وحدت اسلامي اشاره كرد و آن را كار مهمي دانست كه از سوي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته ولي تاكيد كرد كه اختلافات متاسفانه در جهان اسلام وجود دارد و امروز شاهد برخي درگيري‌ها در اين منطقه هستيم .

وي افزود: برخي تفكرات افراطي در شيعه و سني باعث دور شدن دو بخش مهم جهان اسلام از يكديگر مي‌شوند و ما بايد به اين مساله توجه بيشتري كنيم. 

وي همچنين با اشاره به برخي موارد غلوآميز در كتب مذاهب گفت: وقتي يك اهل سنت مطالب غلوآميز را در كتب ما مي‌بيند و آنها را مي‌خواند ما را تكفير مي‌گويد و مي‌گويد كه ما مشركيم و ما بعضا اين مطالب غلوآميز را در كتاب‌هامان مي‌بينيم.


نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما