تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۰
۰
کد مطلب : ۱۵۶۷۷

دانشكده عاشوراپژوهي تاسيس مي‌شود

دانشكده عاشوراپژوهي تاسيس مي‌شود
فرهنگ: حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي وافي در سي‌و‌هشتمين نشست از دور دوم سلسله نشست‌هاي عاشوراپژوهي چهل منزل تا اربعين كه در مركز انجمن‌هاي علمي حوزه برگزار شد با بيان اينكه اين نشست آخرين نشست از دور دوم اين سلسله نشست‌ها در قم است اظهار داشت: چينش موضوعات در اين نشست‌ها به گونه‌اي بوده كه ۸۰ مبحث بدون اينكه نقاط مشترك داشته باشد در حوزه عاشورا مورد بررسي قرار گرفته است.

وي در ادامه با بيان اين موضوع که به دنبال تشكيل بنياد عاشورا هستيم خاطر نشان كرد: درصدد هستيم با استفاده از اساتيد برگزيده سلسله نشست‌هاي عاشورا پژوهي چهل منزل تا اربعين اين بنياد را شكل دهيم گرچه حضور عموم علاقمندان را نيز در جلسات بنياد خواهيم داشت.

مدير مركز مطالعات راهبردي خيمه افزود: بنياد با حضور حدود ۲۰ نفر از اساتيد برگزيده ۸۰ نشست عاشورا پژوهي توسط مركز مطالعات راهبردي خيمه شكل خواهد گرفت و سعي مي‌كنيم مباحث طرح شده در جلسات بنياد را در فصلنامه‌اي ارائه كنيم.

وي راه‌اندازي دانشكده عاشوراپژوهي را يكي ديگر از برنامه‌هاي مركز مطالعات راهبردي خيمه ذكر كرد و گفت: موضوعات و مباحث اين دانشكده، تحت عنوان يك موسسه آموزش عالي توسط مركز مطالعات راهبردي خيمه پيگيري شده است و در سال آينده دفاعيه از موضوعات و سرفصل‌ها اين دانشكده را خواهيم داشت.

وافي افزود: با همكاري شوراي عالي حوزه علميه قم مشغول مذاكرات و ادامه روند تاسيس اين موسسه آموزش عالي هستيم كه يكي از آنها راه‌اندازي رشته عاشورا پژوهي است.

وي تصريح كرد: اميدواريم با راه‌اندازي بنياد عاشورا شكل بهتري به نوع تفكرات و انديشه‌هاي عاشورايي به ويژه در جمع فرهيختگان و صاحبان انديشه داشته باشيم و نسل جديدي را با حضور در عرصه دانشكده عاشورا پژوهي تربيت كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما