تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۵۲۵۴

حضور ۲ میلیون عزادار حسینی در کربلا

حضور ۲ میلیون عزادار حسینی در کربلا
جهان: رسانه‌ها از حضور میلیونی عزادار حسینی در کربلای معلی در جریان برگزاری مراسم عاشورا و بازداشت ۸۰ تروریست که به دنبال حمله به زایران بودند خبر دادند.

مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی در حالی برگزار شد که بنا بر اعلام مسئولان عراقی بیش از ۲ میلیون زایر از سراسر جهان برای حضور در این مراسم به کربلا آمده بودند.

این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی و همکاری صرف نیروهای عراقی برگزار شد. به موجب این تدابیر حدود ۳۰ هزار نیروی امنیتی از چند روز قبل از تاسوعا و عاشورا در کربلا و ورودی‌های آن مستقر شده بودند.

نیروهای امنیتی عراق کربلا را به ۴ تا ۹ بخش تقسیم کرده بودند و ضمن منع عبور و مرور خودرو در بخش قدیمی شهر شمار دستگاه‌های کشف بمب و مواد منفجره در کربلا را افزایش داده بودند.

طبق این تدابیر، تنها خودروهای امنیتی، خدماتی، اورژانس و امداد و شهرداری کربلا اجازه ورود به این بخش از کربلا را داشتند. همچنین ۶۰۰ نیروی امنیتی زن نیز در ایست‌های بازرسی ویژه زنان به خدمت گمارده شدند.

اتخاذ این تدابیر باعث شد که کربلا در مراسم امسال تاسوعا و عاشورا شاهد اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری نباشد.

علاوه براین شهر نجف اشرف نیز شاهد حضور زایران حسینی بود به طوری که تجمع زایران در نزدیکی حرم مطهر امام علی‌(ع) به حدی بود که باعث فروریختن یکی از سرداب‌ها شد که بر اثر آن ۱۱ نفر زخمی شدند.

«عثمان الغانمی» فرمانده عملیات کربلا در همین حال از بازداشت ۸۰ تروریست در شمال بابل و کربلا که برای اجرای عملیات مسلحانه علیه زایران حسینی برنامه‌ریزی کرده بودند خبر داد. به گفته وی، دو تن از این افراد از حامیان مالی القاعده و گروه تروریستی وابسته به این شبکه موسوم به «فتیان الجنه» (جوانان بهشت) بودند.

افراد بازداشت شده سعی داشتند زایران کربلا را از ۳ محور جنوب نجف، شمال بغداد و غرب بابل هدف قرار دهند.

در همین راستا «جواد البولانی» وزیر کشور عراق اعلام کرد که ۳ زن تروریست در استان‌های دیاله و بغداد بازداشت شدند. این افراد قصد داشتند در روزهای اخیر فعالیت‌های تروریستی در عراق داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما