تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۵۰۸
یک کارشناس علوم قرآني:

فرهنگ غني عاشورا و مهدويت موجب حفظ هويت شيعي شده است

به گزارش خیمه، يك كارشناس علوم قرآني در اين همايش گفت: فرهنگ غني عاشورا با پرچم سرخ و فرهنگ مهدويت دو عامل اصلي حفظ هويت سياسي شيعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين شهريار شريفي افزود: صهيونيستها در سال ‪ ۱۹۸۲‬طي همايشي با كارشناسان شيعه‌شناس به اين نتيجه رسيدند كه دو عامل اصلي فرهنگ غني عاشورا و مهدويت موجب حفظ هويت شيعي شده است.

وي تصريح كرد: دشمنان اسلام همواره سعي دارند با ايجاد شك و شبهه در باورها و سنتهاي اسلامي نظير عزاداريهاي عاشورا، نقش غني فرهنگ اسلام را در انظار مسلمانان كمرنگ كند.

شريفي در ادامه به ارتباط صهيونيستها و سينماي ضد مهدويت پرداخت و افزود: صهيونيستها با توجه به نتايج انحرافي فيلمهايي مانند بن‌هور و ده فرمان در جامعه و آثار آن در اعتقادهاي مردم به اين نتيجه رسيدند كه مي‌توان با سرمايه‌گذاري برروي فيلم و سينما، اعتقاد مهدويت را در جامعه اسلامي كمرنگ كنند.

وي خاطرنشان كرد: ساخت فيلمهايي نظير "نوسترداموس" پيامد همين نتيجه گيريها بوده است كه برعليه منجي زمان انجام شد.

اين كارشناس علوم قرآني گفت: دشمنان اسلام كارهايي را كه در فرهنگ اسلامي مانند حجامت به آنها توصيه شده، با فريب و ترفندهايي از فرهنگ ما جدا كرده، درحاليكه همين توصيه‌ها در كشورهاي غربي اعمال مي‌شود.

شريفي به توجه روزافزون بيگانگان به معارف اسلامي اشاره كرد و افزود:
فرهنگ اسلامي چنان در باورهاي بيگانگان رخنه كرده كه حتي دانشجويي در دانشگاه اسرائيل، پايان نامه خود را درباره ياران امام زمان (ع) مي‌نويسد.

وي در ادامه، اعتقاد به منجي آخرالزمان(عج ) در تمام اديان الهي را تشريح كرد.

همايش "انقلاب، عاشورا و انتظار" با همكاري سازمان اوقاف استان تهران و بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم در سالن شماره يك اين دانشگاه با حضور بيش از ‪ ۳۰۰‬نفر از دانشجويان برگزار شد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما