تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۷۵۴

فراخوان پنجمین سوگواره پوستر عاشورایی

فراخوان پنجمین سوگواره پوستر عاشورایی
فرهنگ: مرکز هنرهای‌تجسمی حوزه‌ هنری در راستای اهداف فرهنگی ‌و ‌هنری خود، در نظر دارد تا پنجمین سوگواره پوسترهای عاشورایی را هم‌زمان با محرم سال ۱۴۳۲ هجری قمری در آذر ماه ۱۳۸۹ برگزار كند.

این مركز از تمامی هنرمندان دعوت كرده است تا با در نظر داشتن شرایط و مقررات نمایشگاه، آثار خود را به دبیرخانه دائمــی جشنـواره‌ها و همـایش‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ارسال كنند.

این سوگواره شامل سه بخش اصلی، موضوعی و جنبی به ترتیب با عنوان‌‌های «حماسه عاشورا»، «حضرت زینب(س)» و «كتیبه‌نگاری» است. در مقررات این فراخوان ذكر شده است:

هر هنرمند می‌تواند در هر بخش حداکثر سه اثر ارائه كند. هر هنرمند مجاز است تا هم زمان در هر سه بخش شرکت کند. شرکت‌کنندگان پرینت ‌رنگی اثر در قطع A۳ را همراه با فایل رایانه‌ای (CD) اثر به‌صورت Tiff و ۳۰۰dpi در ابعاد cm ۱۰۰×۷۰ به‌ دبیرخانه ارسال كنند.

آثار رسیده توسط هیئتی متشکل از کارشناسان، استادان و صاحب‌نظران بازبینی شده و آثار مورد نظر برای نمایشگاه انتخاب خواهد شد.

آثار منتخب برای نمایشگاه در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر چاپ و برای نمایشگاه آماده می‌شود.

دبیرخانه حق ‌استفاده از آثار را در موارد نمایشگاهی و اقلام چاپی و انتشاراتی برای خود محفوظ می‌داند. به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و یک نسخه از کتاب نمایشگاه اهدا می‌شود.

توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناسانه و نگاه طراح در استفاده از المان‌ها و عناصر تصویری شایسته، در داوری حائز اهمیت است. آثار بخش‌کتیبه باید متناسب با شعائر حماسه کربلا، دارای قابلیت‌ چاپ ‌و تکثیر روی پارچه، نگاهی نوین و متناسب بانمونه‌های سنتی باشد. جوایز این سوگواره در بخش اصلی و موضوعی، دیپلم افتخار و هفت سکه بهار آزادی برای نفر اول در هر بخش، دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی برای نفر دوم در هر بخش و دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی برای نفر سوم در هر بخش است و در هر بخش از ۵ هنرمند تقدیرشده و لوح تقدیر به همراه یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.


در بخش جنبی با عنوان «كتیبه» نیز به بهترین اثر برگزیده دیپلم افتخار و هفت سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. همچنین از سه اثر تقدیر شده و لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به تقدیرشدگان اهدا خواهد شد.


زمان ارسال آثار به این سوگواره از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان ماه، زمان انتخاب آثار در روز ۳۰ آبان ماه و زمان افتتاح نمایشگاه از روز ۲۶ آذر ماه ۱۳۸۹ است. نمایشگاه آثار این سوگواره در نگارخانه ابوالفضل عالی و همچنین نگارخانه‌های ممیز و میرمیران در خانه‌ هنرمندان ایران است. دبیرخانه این سوگواره در خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، حوزه هنری، دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها و همایش‌های مرکز هنرهای تجسمی واقع است.
مرجع : شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما