تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۳۸۱۲

مجوز فعاليت ۱۴هيئت مذهبی در كردستان تمديد شد

مجوز فعاليت ۱۴هيئت مذهبی در كردستان تمديد شد
ایران‌زمین: مجوز ۱۴ هيئت مذهبی روز سه شنبه ۲۹ تير ماه به مناسبت اعياد شعبانيه اجرای فعاليت‌های دينی و مذهبی در سطح استان كردستان تمديد شد.

«علی خزايی»، رييس شورای هيئت‌های مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان با اعلام اين مطلب گفت: اين مجوزها به مناسبت اعياد شعبانيه و سالروز ولادت امام حسين(ع) سوم شعبان تمديد شده است.

وی با اشاره به نقش و جايگاه هيئت‌های مذهبی اظهار كرد: تخريب هيئت‌های مذهبی از طريق ورود خرافات، عرفان‌های كاذب و ادعاهای بی‌مورد از اهداف مهم دشمنان اسلام است.

خزايی افزود: هيئت‌های مذهبی سنندج از فعال‌ترين و شاخص‌ترين هيئت‌های مذهبی هستند كه مجوز آنها تمديد شده و در اكثر مراسم و برنامه‌های ملی و مذهبی مشاركت دارند.

وی با اشاره به اينكه در حال حاضر ۳۷۷ هيأت مذهبی در استان كردستان ثبت شده و فعال است، تصريح كرد:. با توجه به گزارش‌های ارسالی توسط هيأت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته مجوز هيأت‌های فعال تمديد می‌شود.

رييس شورای هيئت‌های مذهبی اداره كل تبليغات اسلامی استان كردستان بيان كرد: اصلاح وضع موجود، ساماندهی هيئت‌های مذهبی و نظارت بر فعاليت‌های آنها برای دفاع از حريم اسلام و نيز رفع شبهه‌ها و حفظ و احيای سنت‌های عزاداری، سوگواری و مديحه‌سرايی از مهم‌ترين وظايف هيئت‌های مذهبی است.

وی يادآور شد: مجوز هيئت‌های جديد التأسيس يكسال و هيئت‌هايی كه قبلا به ثبت رسيده‌اند و فعاليت‌های مستمری دارند به مدت دو سال تمديد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما