تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۲۷۵۷

پدر، پسر، روح‌القدس: روایت حسینی از زبان مسیحی

پدر، پسر، روح‌القدس: روایت حسینی از زبان مسیحی
کتاب-خیمه: محمدرضا زائری حاصل حضور چندساله‌اش در جامعه لبنان را در نشست و گفت‌وگو با شاعران و ادیبان مسیحی که برای امام علی(ع) و امام حسین(ع) نوشته‌اند و سروده‌اند، در قالب کتابی با نام  «پدر، پسر، روح‌القدس - تجلی عشق علوی و شور حسینی در شعر شاعران مسیحی» منتشر می کند.

ناشر این اثر انتشارات خیمه است. اين اثر در حقیقت نخستین ویرایش کتابي است که در پيوست‌هاي آن زندگي‌نامه و برخي نمونه‌ها از اشعار شاعران مسيحي لبناني آمده است.

مؤلف کتابِ «پدر، پسر، روح‌القدس» با اعتقاد به اين روايت که «ما قال فينا قائل بيت شعر الايؤيد بروح القدس»؛ «کسي براي اهل بيت شعر نمي‌سرايد؛ جز آنکه به مدد الهي جبرئيل ياري شود.»، از آثار عنايت روح‌القدس براي ستايش پدر و پسر در بيان و زبان نويسندگان و شاعران مسيحي لبنان گزارش مي‌دهد. محمدرضا زائري معتقد است: «شاعران مسيحي نيز اگر براي پدر امت اميرمؤمنان و فرزندش سالار شهيدان شعر سروده و قلمي زده‌اند، بي‌ترديد مورد عنايت روح‌القدس قرار گرفته‌اند.» در حقيقت اين کتاب «تجلي عشق علوي و شور حسيني در آثار شاعران و نويسندگان مسيحي» است.

بزرگانی چون جرج شکور، جبران خلیل جبران، جرج جرداق، بولس سلامه و سلیمان کتانی از جمله کسانی هستند که در این کتاب گفتارهایشان مرور شده است.

پیش از این کتاب « ثارالله » و مجموعه شش جلدی « عاشورا نامه » توسط انتشارات خیمه منتشر شده بود.

برای دریافت پوستر کتاب «پدر، پسر، روح‌القدس»، روی تصویر کلیک کنید:
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما