تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۲۶۱۵

آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها مهمترین فعالیت هیئات مذهبی است

آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها مهمترین فعالیت هیئات مذهبی است
ایران‌زمین: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها را مهمترین و بزرگترین فعالیت شوراهای هیئات مذهبی عنوان کرد.

حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد در نشست اعضای كانون مداحان و شعرای استان، با بیان این‌که نقش هیئت‌های مذهبی به دلیل ارتباط نزدیک با افکار توده مردم و نیز تأثیر‌گذاری در تقویت ایمان، تهذیب اخلاق و اصلاح فکری آنان بسیار کلیدی است، افزود: هیئت‌های مذهبی باید تقویت بصیرت و ایجاد آگاهی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینكه در هیئت‌های مذهبی انگیزه‌های معنوی وجود دارد، افزود: شکل‌گیری، تحکیم و ترویج اعتقادات مذهبی در هیئات مذهبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در استان، تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش هیئات مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی و به منظور ایجاد محیطی رشد دهنده، پویا و زمینه‌ساز در جهت پرورش استعدادهای بالقوه هیئات، انتخابات شورای هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

وی گفت: بزرگترین فعالیت شوراهای هیئات مذهبی، آسیب‌زدایی از عزاداری‌هاست كه در این راستا تاكنون خرافه و پیرایه‌های زیادی از مراسمات در استان حذف شده است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با تاكید بر لزوم حفظ مناسبت‌های مذهبی، افزود: نباید با به وجود آوردن مناسبت‌های بی‌مورد، مناسبت‌های مذهبی اصلی را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان حضور روحانی را در هیئت‌های مذهبی‌ ضروری دانست و گفت: هیئت‌های مذهبی از توان تبلیغی روحانیان در برنامه‌ها‌ و فعالیت‌های دینی خود بهره گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما