تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۱۲۴۳

نشست علمی «تحریف در بازگویی جریان عاشورا» برگزار شد

نشست علمی «تحریف در بازگویی جریان عاشورا» برگزار شد
حجت‌الاسلام علی محرمی، یکی از اساتید حوزه علیمه قم در این نشست گفت: «متأسفانه برخی با تصور اینکه گریه بر امام حسین(ع) تنها راه زنده کردن یاد اوست از هر وسیله نامقدس در این راستا استفاده می‌کردند که در این میان جعل وقایع عاشورا، دروغ پردازی به خوبی دیده می‌شود.»

وی اصل طراحی این مرحله را در پاسداشت نهضت حسینی و از روی حکمت عنوان کرد و افزود: « قطعا زمانی این عواطف و احساسات، مفید و مؤثر خواهد بود که در طریق عقلانیت نهفته در قیام امام حسین(ع) قرار گیرد و به مسیر دستیابی به فهم مراتب بالاتر این واقعه تبدیل شود. »

مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات فرهنگی حوزه علمیه قم بیان کرد که تحریف‌هایی که در نهضت امام حسین(ع) صورت می‌پذیرد، این قیام الهی را از مکتب و اسوه بودن خارج می‌کند و آن را یک امر خصوصی تلقی جلوه می‌دهد.

محرمی با تاکید بر اینکه تلاش عالمان برجسته در تحریف‌زدایی قیام سیدالشهدا(ع) از طلاب و مبلغان درخواست کرد که معارف حسینی را از سطح عوامانه فراتر برده و با موانع احتمالی مبارزه کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: « امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز بسیاری از مظاهر و شعایری که در عزاداری موجب وهن می‌شد را ممنوع کردند و در این موارد فتاوایی داده‌اند.»

مدیر گروه تاریخ مرکز مطالعات فرهنگی حوزه علمیه قم اولین گام را در شناخت نهضت عاشورا، تعلق احساسی و عاطفی عنوان کرد که که برای عامه مردم بسیار مفید است و باید در میان مردم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه زیر سئوال بردن هدف مقدس قیام اباعبدالله(ع) بوسیله تحریف‌ها زمینه‌ای برای آلوده کردن اجتماع قرار می‌دهد؛ از استاد مطهری به عنوان کسی که عداوت، غرض‌ورزی از سوی دشمنان، اسطوره‌سازی و دوستی و تمایل از سوی دوستان را از عوامل تحریف در واقعه عاشورا می‌داند؛ یاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما