تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۰۱۴
روحاني برجسته شيعه در کويت:

همچون امام خميني نهضت عاشورا را درک کنيم

به گزارش خیمه، حجت الاسلام و المسلمين حاج صالح جوهر خطيب مسجد جامع امام حسين(ع) در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به اينکه واقعه عاشورا درسهاي فراواني براي همه مراحل سني متفاوت دارد تصريح کرد: براي وفاداري به نهضت عاشورا بزرگسالان به حبيب بن مظاهر ، و جوانان به علي اکبر ، و نوجوانان به قاسم بن حسن ، و کودکان به کودک علي اصغر شيرخواره ، وزنان به حضرت زينب(س) اقتدا کنند.
 
وي با تاکيد بر اهميت تقويت روحيه فدارکاري و ايثار بين مسلمانان خاطر نشان کرد: مسلمانان بايد از وابستگي بيش از حد به دنيا بپرهيزند و نهضت عاشورا را با تمام وجود احساس کنند. 

خطيب مسجد جامع امام حسين(ع) با تاکيد بر اينکه تمام جنبه هاي نهضت حسيني معجزه واقعي است خاطر نشان کرد: هر ساله مسلمانان در سر تا سر جهان اين واقعه عظيم را به گونه اي به پا مي دارند که گويي به تازگي اتفاق افتاده است. 

حجت الاسلام و المسلمين حاج صالح جوهر با بيان اينکه اقتداي واقعي به نهضت و آرمانهاي عاشورا پيامدهاي عظميم و بزرگي را براي امت اسلامي به ارمغان خواهد آورد تاکيد کرد: امام خميني(ع) با تمام وجود عاشورا را درک کرد و نتيجه آن انقلاب شکوهمند اسلامي ايران بود. 

وي با اشاره به ضرورت اقتدا به اصحاب باوفاي امام حسين(ع) تصريح کرد: آنها با ايمان حقيقي به امام حسين(ع) و فداکاري در راه جلب رضاي خدا هر چه را داشتند فدا کردند و در اين راه از هيچ چيزي بيم نداشتند.
 
خطيب مسجد جامع امام حسين(ع) در پايان افزود: کسي که براي خدا کار مي کند از قدرتهاي پوشالين و عرضه اندام مستکبران هراسي به دل راه نمي دهد زيرا شهادت براي او به معناي خوشبختي و رستگاري است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما