تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۵۳۴۴

آتش جهالت افراط‌گرايان در پاكستان همچنان شعله‌ور است

آتش جهالت افراط‌گرايان در پاكستان همچنان شعله‌ور است
به گزارش خیمه، عصر روز پنج‌شنبه در شهر دیره غازی خان واقع در ایالت پنجاب پاکستان بمب گذاری انتحاری خود را در میان عزاداران حسینی منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دسته عزاداران حسینی در کنار امام‌باره (حسینیه) جوهر علی‌خان در حال برگزاری مقدماتی مراسم اربعين سوگواری بودند که این انفجار به وقوع پیوست.
 
بنا به گفته شاهدان عینی، بمب‌گذار انتحاری وارد جمعیت عزاداران شده و خود را منفجر كرد.

در این حمله تاکنون 33 نفر به شهادت رسیده و 52 تن مجروح شده‌اند. این حمله خونبار ترین حمله به شیعیان از اکتبر سال گذشته است. گرچه تاکنون گروهی مسئولیت رسمی این انفجارها را بر عهده نگرفته، اما مقامات پلیس افراط گرایان مذهبی را عامل این انفجار می‌داند.

افراط گرایان مذهبی در یک سال و نیم گذشته بیش از هزار و پانصد نفر را در پاکستان به خاک و خون کشیده‌اند.

شهر دیره غازی خان واقع در استان پنجاب پاکستان، یکی از مناطق تجمع شیعیان است؛ بنا به گزارش خبرگزاری های بین المللی، از دهه 1980م هزاران تن از شیعیان پاکستان هدف حملات گروه های ضد شیعی قرار گرفته و به شهادت رسیده اند.


اغتشاشات در ایالت پنجاب
صدها نفر از بستگان کشته شدگان و شیعیانی که به سبب این حمله انتحاری به خشم آمده بودند، یک مرکز پلیس را در روز جمعه به آتش کشیدند.

رئیس پلیس دیره غازی‌خان، به خبرگزاری‌ها گفت که این معترضان چند مغازه را تخریب کردند و با آتش زدن لاستیک ها، عبور و مرور در برخی نقاط شهری را مختل نمودند.

به گفته وی، معترضان خواهان دستگیری عاملان این انفجار بودند. به گفته وی، مقامات رسمی از شخصیت‌های برجسته شیعی خواسته‌اند تا معترضان را به آرامش دعوت کنند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که یک تن در این اغتشاشات کشته شده و هشت تن دیگر مجروح شده‌اند؛ صدها نفر از شیعیان در شهر مولتان در یکصد کیلومتری شهر دیهر غازی خان نیز با برگزاری تظاهرات، انفجار اخیر را محکوم کردند. در شهر لاهور، پایتخت استان پنجاب، نیز عده ای در محکومیت این انفجار دست به تظاهرات زدند.


دستگیری مظنونین

مقامات رسمی اعلام کردند که تاکنون 16 نفر را در ارتباط با بمب‌گذاری انتحاری در منطقه پنجاب دستگیری کرده‌اند و در حال تحقیق از آنها هستند.

به گفته مقامات پلیس، این مظنون از مناطق مختلفی در خارج از شهر دیره غازی‌خان دستگیر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما