تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۴
۰
کد مطلب : ۱۱۵۳۶
هیئات مذهبی

آب‌ تشت‌های آیین «تشت‌گذاری» برای تبرک تقسیم می‌شود

آب‌ تشت‌های آیین «تشت‌گذاری» برای تبرک تقسیم می‌شود
رئیس شورای هیئات مذهبی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خیمه با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری در دهه اول محرم در این استان به برنامه‌های هیئات برای ۲۸ صفر و اربعین حسینی اشاره کرد.

حسن اشرفی با تشریح اینکه مردم عزادار اردبیل و دیگر شهرستان‌های این استان در دهه اول محرم سوگواری سنتی خود را انجام داده و آیین «تشت‌گذاری» را اجرا کرده‌اند گفت: با فرا رسیدن ۲۸ صفر و اربعین حسینی مردم شهرهای مختلف این استان که این مراسم را به جا آورده‌اند، با تقسیم آب درون این تشت‌ها که معتقدند مقدس و متبرک است، تشت‌ها را به محل اصلی خود باز می‌گردانند.

اشرفی به برگزاری مراسم عزاداری در مناطق شش‌گانه شهر اردبیل و دیگر شهرستان‌ها اشاره کرد و از برگزاری برنامه‌ای که هر پنج‌شنبه تحت عنوان «هفته‌خوانی» برای خانم‌ها و آقایان هیئات در نظر گرفته شده است خبر داد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان اردبیل افزود: دو روز پیش و با حضور اعضای هیئات مذهبی و هیئت‌‌های محبان اهل بیت(ع)، همایشی برای استقبال از دهه فجر برگزار شد.

اشرفی در ادامه به هماهنگی و آمادگی شورای هیئات مذهبی برای مراسم دهه فجر خبر داد و از حضور پر رنگ این شورا در اعتراض به هتک حرمت عاشورا سخن گفت.

حسن اشرفی به عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی استان اردبیل از شورای تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات درخواست کرد تا بودجه مالی بیشتری را برای این استان که استانی مرزی و در معرض تهاجم فرهنگی است اختصاص دهد و ابراز امیدواری کرد، شورا بتواند امکانات بیشتری نظیر کامپیوتر و سیستم‌های نرم‌افزاری در اختیار داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما