تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۰۲۹۵
عاشوراپژوهان

درباره غلامرضا گلی‌زواره

درباره غلامرضا گلی‌زواره
غلامرضا گلی‌زواره از فرهنگيان و نويسندگان پرتلاش حوزه دین و تحقیق است كه با نگارش بيش از بيست جلد كتاب و صد مقاله در مجلات و روزنامه‌های كثيرالانتشار كشور، كارنامه‌ای علمی از خود بر جای نهاده است.

وی در اول دی‌ماه سال ۱۳۳۷ شمسی در خانواده‌ای كم بضاعت به دنيا آمد. پدرش كشاورز بود و مادرش قالیبافی‌ می‌كرد.

او در سال ۱۳۵۶ در رشته جغرافیای دانشگاه اصفهان مشغول به تحصيل شد و در سال ۱۳۶۳ به استخدام آموزش و پرورش درآمد. وی در استان‌های چهارمحال و بختياری، اصفهان و قم تدريس کرد و علاقه‌اش به علوم اسلامی او را به مطالعه ادبیات عرب و علوم قرآنی متمایل کرد.

لذا با حضور در کلاس درس حجت‌الاسلام کرباسی و تحصیل مقدمات علوم حوزوی، تفسیر و نهج‌البلاغه نزد حجج اسلام موسوی درچه‌ای و قربانی، به این علاقه پاسخ داد.

او بنيان‌گذار پژوهشگاه معلم قم، برگزار كننده كنگره حكيم ابوالحسن جلوه است و در چندسال گذشته، به خاطر دفاع از مبانی دينی و مقابله با تحريف‌های تاريخی و اعتقادی مورد بی‌مهری برخی از متوليان فرهنگی كشور قرار گرفته است.

از نوشته‌ها و کتب او می‌توان به آثاری چون: از م‍رث‍ی‍ه‌ ت‍ا ت‍ع‍زی‍ه‌: ب‍ررس‍ی‌ه‍ای‍ی‌ درب‍اره‌ چ‍گ‍ون‍گ‍ی‌ ش‍ک‍ل‌گ‍ی‍ری‌ ت‍ع‍زی‍ه‌ و ت‍ج‍زی‍ه‌ و ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ ن‍س‍خ‍ه‌ه‍ای‌ آن‌ ب‍ه‌ه‍م‍راه‌ ن‍م‍ون‍ه‌ه‍ای‍ی‌ از اش‍ع‍ار و كتاب آبشارهای عاشورایی: سوگواری‌های محرم در گستره تاریخ و بستر جغرافیایی جوامع اسلامی اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما